Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Samen met ouders willen we een zo optimaal mogelijke ondersteuning bieden, zodat het kind zich maximaal kan ontwikkelen. Hierbij vormen de kindkenmerken en onderwijsbehoefte het uitgangspunt; handelingsgericht werken. De leerkracht verzorgt het onderwijs aan alle kinderen in de groep; ook aan kinderen die behoefte hebben aan extra ondersteuning (zowel in de vorm van herhaling van instructie en aanbod als in de vorm van extra uitdagend aanbod). Binnen de groepsorganisatie is ruimte om kinderen geplande (extra) leerhulp te geven. Hierbij wordt de leerkracht ondersteund door interne experts. Wanneer de groepsleerkracht in samenwerking met interne experts en ondersteuning aanbod anders dan de basisondersteuning van de school realiseert, wordt een ontwikkelingsperspectief (OPP) opgesteld. We spreken van extra ondersteuning. Ouders en indien mogelijk het kind zelf worden zoveel mogelijk betrokken bij het uitwerken van het OPP. De school streeft er naar het OPP zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij het groepsaanbod.