Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
De Regenboog werkt samen met christelijke kinderopvang De Maneblussertjes. Zij verzorgen buitenschoolse opvang (BSO) in onze school op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Pedagogisch medewerkers vangen de kinderen na schooltijd om 15.00 uur op en worden door hun ouders/verzorgers uiterlijk om 18.00 uur weer opgehaald. Voor schooltijd (VSO) zijn de kinderen welkom vanaf 7.30 uur. De kinderen worden om 8.35 uur door de pedagogisch medewerkers naar hun klas gebracht.
De belangrijkste pijlers van de Maneblussertjes zijn: Identiteit, Natuur, Ontdekken en Huiselijkheid. Daarmee sluiten zij heel goed aan op de Regenboog. We vinden het belangrijk dat de kinderen een gezellige en veilige plek ervaren waarin ze helemaal zichzelf mogen en kunnen zijn. Een plek waar we oog hebben voor elkaar en waar we liefdevol met elkaar en Gods schepping omgaan.
De Maneblussertjes faciliteert ook de peutergroep in de school. Op dinsdagochtend, woensdagochtend en vrijdagochtend is deze groep geopend voor kinderen in de leeftijd van 2-4 jaar. Met thema’s en de ontwikkelingsactiviteiten vanuit de methodiek Inzichtelijk en Kleuteruniversiteit, zullen de kinderen spelenderwijs voorbereid worden op de basisschool. We streven naar een doorgaande lijn vanuit de peutergroep naar de basisschool. Dit doen we door onze methodieken op elkaar aan te laten sluiten, pedagogisch medewerkers en leerkrachten korte lijnen met elkaar te laten hebben en momenten te creëren van samenwerken en samen spelen.
Goed leren kan alleen als een kind zich veilig voelt op school, als het zichzelf kan zijn. Scholen hebben daarom regels, plannen en programma’s om het gevoel van veiligheid te vergroten. Zo wordt de veiligheid van een leerling, een klas of de hele school in de gaten gehouden. Wat de school doet en hoe de omgeving en ouders hierbij worden betrokken, dat kan alleen de school je vertellen.