Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Sommige leerlingen hebben extra ondersteuning nodig om hun schoolloopbaan goed te doorlopen. Wat die kinderen nodig hebben en wat de school kan bieden is heel afhankelijk van de actuele situatie. Kinderen veranderen en scholen veranderen. Een schoolondersteuningsprofiel is een beschrijving van de algemene ondersteuningsmogelijkheden van de school, de grenzen aan opvangbaarheid en de ambities van het team ten aanzien van het begeleiden van kinderen met extra onderwijsbehoeften. Om goed te kunnen inschatten of dat wat het kind nodig heeft geboden kan worden op deze school is altijd een goed gesprek nodig. In welke groep zou het kind komen, hoe groot is die groep, hoe is hij samengesteld, welke juf of meester staat ervoor, hoe is de situatie thuis, is er al ondersteuning vanuit de zorg en welke ondersteuning kan de school eventueel krijgen van het samenwerkingsverband? Dat zijn allemaal vragen die besproken moeten worden waarna kan worden afgewogen of dit de juiste school is. Het schoolondersteuningsprofiel is een algemene beschrijving die een zo actueel mogelijk beeld geeft van de algemene mogelijkheden van de school. Binnen samenwerkingsverband Kind op 1 hebben we afgesproken dat we deze onderwerpen op dezelfde wijze bespreken zodat er iets te zeggen valt over het totaalbeeld van de regio
Wij hebben een gedegen samenwerking met de kinderopvang.
Zo werken wij nauw samen aan de ontwikkeling van de kinderen van 2 tot 12 jaar!
Wij werken samen op 1 locatie aan de ontwikkeling van de leerlingen van 2 tot 12 jaar.
Wij bieden opvang aan en geven onderwijs aan peuters tot en met de leerlingen in groep 8. Er zijn opvangmogelijkheden voor en na schooltijd. Wij werken samen aan vele ontwikkelingen onder andere OAB en gericht samenwerken in de doorgaande ontwikkelingslijnen van peuters naar kleuters. Ook wordt een pedagogisch medewerker ingezet als kindercoach voor leerlingen van Wilgenhof. Er is een nauwe samenwerking tussen alle medewerkers van Boomhut en Wilgenhof. Daarnaast werken wij, als eerste school in zeeland, mee aan de Pilot van KEW...cultuurprogramma onder schooltijd dat verlengd wordt na schooltijd bij de BSO.