Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
In het schooljaar 2023-2024 werken we met de volgende stamgroepen:
UNIT A:
Groep 1/2:
Leerkrachten: Chantal van Dalen en Kayleigh Luca
Leerkracht in opleiding: Laura van Eenennaam
Onderwijsassistent met bevoegdheid leerkracht: Lia Goedbloed
Onderwijsassistenten: Vera Schiedon, Esmee Koole, Jennefer van Bockel, Ajhan Saliu en Jiyan KhalilUNIT B:
Groep 3:
Leerkracht: Saskia DielemanGroep 4:
Leerkrachten: Christy Cijsouw en Jurjen SwiersGroep 5:
Leerkracht: Yordi WielandOndersteuning groepen 3, 4 en 5: Laura van Eenennaam en Bouchra Barddid
UNIT C:
Groep 6/7:
Leerkrachten: Sara de Pagter en Esmeralda Akdag
Leerkracht in opleiding: Marijn de RidderGroep 8:
Leerkracht: Tom Boot
Leerkracht in opleiding: Marijn de RidderOndersteuning groepen 6, 7 en 8: Suzan de Vries en Renske Scholte
Ondersteunend:
Conciërges: Chiel Huigen en Piet Grootenboer
Administratie: Lijda Den ToonderOndersteuning schoolbreed: Renske Scholte
Vakleerkracht gym: Megan Croon
Logopediste: Elles Bakker (Logopedie & Stottercentrum Zeeland. Zij is iedere week op meerdere dagen aanwezig)
Beweegcoach: Julia Crucq (Skills for fife)
Fysiotherapeut: Mathijs Pagé (Kinder Fysio Middelburg)
Intern begeleider: Esmeralda Akdag
Directeur: Chantal Oude ElferinkHet Element werkt met 3 units: onder- , midden- en bovenbouw.
Wij werken groepsdoorbrekend binnen deze units om iedere leerling een zo hoog mogelijk niveau te laten bereiken.Vanaf groep 3 krijgen de kinderen gymles van de vakleerkracht. Deze vakleerkracht verzorgt ook de MRT (motorische remedial teaching) voor kinderen die hieraan behoefte hebben.
Binnen het team zijn er diverse specialisten: Gedrag, Sociaal/emotionele ontwikkeling, ICT, Cultuur, Meertaligheid, Rekenen en Lezen.
Wij zijn een Jeelo school. We werken in thema's met maatschappelijk relevante onderwerpen.
ICT neemt een grote plaats in binnen het onderwijs op onze school.
Op Het Element besteden wij veel tijd aan lezen, taal en rekenen. Goede beheersing hiervan biedt kinderen meer kansen in het vervolgonderwijs en in de maatschappij.
Het Element heeft een goed en passend aanbod voor kinderen met specifieke onderwijsbehoeften.
Deze kunnen bijvoorbeeld zijn:
- leer- en ontwikkeling kenmerken
- werkhouding
- fysieke en medische kenmerken
- sociaal-emotionele en gedragsmatige kenmerken en
- de thuissituatieVoor de verschillende expertise op het gebied van ondersteuning werken we samen met onze partners (SWV Kind op 1, Auris, Kentalis, Ketenpartners).
Dit gebeurt uiteraard altijd in overleg met ouders.
Verwijsindex:
Onze school maakt gebruik van de “Verwijsindex”.
De Verwijsindex is een digitaal systeem waarin we een signaal afgeven dat we betrokken zijn bij kinderen en jongeren tot 23 jaar. Door de melding in de verwijsindex weten wij sneller of een leerling ook bekend is bij andere professionals. Dankzij de Verwijsindex blijft iedereen in beeld en kunnen we onderling afstemmen om de leerling de best mogelijke ondersteuning te bieden. De Verwijsindex houdt alleen bij of meerdere professionals op hetzelfde moment bij iemand betrokken zijn, en wie die professionals zijn. De enige informatie die wordt bijgehouden is de naam, het geslacht en geboortedatum, alsook de gegevens van de professional. Wat er precies aan de hand is, of waarom een professional betrokken is, wordt niet in de Verwijsindex vermeld. Uitgangspunt voor de 13 gemeenten van Zeeland is: Van ieder kind met een meer dan regulier zorgplan hoort een signaal in de Verwijsindex te staan.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Op Het Element maken we voor elke leerlingen een breed plan m.b.t. de extra ondersteuningsbehoeften op maat.
Regelmatig wordt dit plan met ouders geëvalaueerd en waar nodig bijgesteld.
Voordat een peuter 4 jaar is, zijn er al regelmatig 'wenmomenten' in groep 1. De peuters kennen de leerkrachten en weten de weg in het lokaal. Ze (her)kennen de regels en routines. Wanneer een peuter 4 jaar wordt en naar groep 1 gaat, vindt een 'warme' overdracht plaats tussen peutergroep en groep 1 leerkrachten.
Bij de wenmomenten en de overdracht zijn ouders nauw betrokken.Wij werken met een doorgaande lijn in het leerlingenvolgsysteem van Kijk.