Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Wij bieden binnen de groepen de leerstof standaard aan op drie niveaus/arrangementen. De leerlingen krijgen instructie en verwerking op dit eigen niveau. Dit biedt ruimte voor begeleiding van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Zo bieden wij verdieping en verbreding aan voor leerlingen die aantoonbaar deze onderwijsbehoefte hebben. Op basis van ons hoogbegaafdheidsprotocol wordt de onderwijsbehoefte bepaald voor leerlingen die deelnemen aan onze Radixgroep. Ook zijn er kinderen die, binnen de gegeven mogelijkheden, een individuele leerweg voor specifieke vakken volgen. Ons doel is om voor onze kinderen goed en christelijk onderwijs te verzorgen. Dit geldt, indien mogelijk, dus ook voor kinderen die de basisondersteuning overstijgen.
Ook onze school hoort bij samenwerkingsverband BePO (Betuws Passend Onderwijs). Binnen BePO zijn afspraken over de minimale zorg die scholen bieden. Onze school voldoet in ruime mate aan deze basisondersteuning. Wanneer een leerling (tijdelijk) zeer specifieke ondersteuning nodig heeft, wordt een persoonlijk arrangement samengesteld en uitgewerkt in een ontwikkelingsperspectief. In basis bieden wij iedere leerling een passende onderwijsplek. Wanneer er sprake is van zeer specifieke problematiek, bekijken wij in open communicatie met ouders welk arrangement wij kunnen bieden binnen onze mogelijkheden en grenzen. U kunt in ons schoolondersteuningsprofiel meer informatie vinden over de beschrijving hiervan.
Wij hebben binnen de Schakel personeel zonder eigen groep. Daarnaast zijn wij op twee dagen gezegend met twee vaste gediplomeerde vrijwilligers. Zij begeleiden samen de leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. De intern begeleider ziet toe op dit proces en monitort de vorderingen.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
zie schoolgids
Vanuit de peuterspeelzalen uit de omgeving vindt standaard een warme overdracht plaats, zodat wij aandachtspunten voor nieuwe kleuters direct in beeld hebben.