Wat is de klachtenregeling?
Klachtenregeling en klachtenprocedure
We streven er ieder schooljaar weer naar om de zaken op school zo goed mogelijk te regelen.
Op een aantal terreinen kunnen klachten zo belangrijk zijn dat hiervoor een aparte procedure is opgesteld over hoe met deze klachten moet worden omgegaan. Deze terreinen zijn: Seksuele intimidatie Agressie, geweld en pesten Discriminatie Kindermishandeling Sponsoring Onderwijskundig beleid Bestuursbeleid
Een klacht op één van de bovengenoemde terreinen kan, liefst schriftelijk en op naam, ingediend op verschillende niveaus, nl.:
Niveau 1: de directeur van de school
Niveau 2: de contactpersonen/vertrouwenspersonen van de school
Niveau 3: de vertrouwenspersoon binnen onze vereniging
Vrijwel altijd zult u in de eerste instantie de klacht indienen op niveau 1 of 2. Als er op deze niveaus naar het oordeel van de klager of de beklaagde geen bevredigende oplossing wordt/kan worden voorgesteld staat het de klager dan wel beklaagde vrij om de klacht bij een hoger niveau te leggen. Ook is het mogelijk om de directeur-bestuurder van de vereniging gemotiveerd d.m.v. een schriftelijk verzoek te vragen de klacht voor te leggen aan de klachtencommissie.
Het bestuur van KindPunt Meppel heeft zich overeenkomstig artikel 4 lid 2 van de Modelklachtenregeleing aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie