Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op dinsdag, woensdag en donderdag krijgen alle groepen les van een bevoegde vakleerkracht gymnastiek. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de gemeentelijke sportzaal. het interne speellokaal, het schoolplein en de speelvelden in de nabijheid van het kindcentrum
In de onderbouw werken we met gecombineerde kleutergroepen . Te weten groep 1A/2A en groep 1B/2B . In deze groepen werken we volgens het principe van 'Basisontwikkeling'. Ontwikkeling bevorderende en betekenisvolle activiteiten vormen de kern van de praktijk. Dit zijn spel en constructieve activiteiten, gesprekken, lees-, schrijf en reken-en wiskunde activiteiten.
De leerlingen en de ondersteuning worden verdeeld over vier categorieën:
1. Leerlingen met een onderwijsvraag, ze worden binnen de basisondersteuning begeleid.
2. Leerlingen met een onderwijsvraag voor extra aandacht, ze zijn besproken in het ondersteuningsteam en zo mogelijk extern gediagnosticeerd. Ze worden binnen de basisondersteuning plus begeleid.
3. Leerlingen met een speciale onderwijsvraag en eventueel zorgvraag, ze hebben meer gespecialiseerd onderwijs en eventueel ondersteuningsbegeleiding nodig. Dit wordt dan in een OPP uitgewerkt. Ze worden binnen de extra ondersteuning intern en mogelijk extern extra begeleid.
4. Leerlingen met een zeer speciale onderwijs en eventueel ondersteuningsvraag, ze hebben intensief gespecialiseerd onderwijs en eventueel ondersteuningsbegeleiding nodig. Dit wordt ook uitgewerkt in een OPP. Ze worden binnen de extra ondersteuning intern en mogelijk extern extra begeleid.
Arrangementen vanuit de school
- Cluster 3 en 4 problematieken
- Cluster 2 problematieken
- NT2 problematieken
- Hoogbegaafdheid problematieken
- Leerlingen die functioneren op ZMLK niveau
- Leerlingen met een angststoornis
- Leerlingen die geplaatst en teruggeplaatst zijn vanuit het SBO, leerlingen met een dermate grote problematiek, die vanuit de gemeente een PGB en vanuit het samenwerkingsverband een arrangement krijgen, om op deze manier toch passend onderwijs te kunnen realiseren
- Leerlingen die niet uitstromen naar het reguliere voortgezet onderwijs worden begeleidt om de overstap te maken naar een specifieke vorm van onderwijs (wat geen VSO is)
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.