Kindcentrum Anne Frank

K.P.-laan 20 7943 CV Meppel

  • Schoolfoto van Kindcentrum Anne Frank
  • Schoolfoto van Kindcentrum Anne Frank
  • Schoolfoto van Kindcentrum Anne Frank
  • Schoolfoto van Kindcentrum Anne Frank
  • Schoolfoto van Kindcentrum Anne Frank

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij verlof van het personeel ( ziekte, of om andere redenen) wordt aan de duo partner gevraagd de lesdag ( en) in te vullen op school. Indien dat niet mogelijk is, wordt er via het bureau Slim een invaller gevraagd. Mocht er geen invaller beschikbaar zijn nemen we de volgende stappen: - één van de werknemer met een ambulante taak geeft les aan de groep- een onderwijsassistente geeft les aan de groep- de groep wordt verdeeld over de andere groepen in de school. In het uiterste geval worden de leerlingen naar huis gestuurd. Tot nu toe is de laatste maatregel nog niet voorgekomen.

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op dinsdag, woensdag en donderdag krijgen alle groepen les van een bevoegde vakleerkracht gymnastiek. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de gemeentelijke sportzaal. het interne speellokaal, het schoolplein en de speelvelden in de nabijheid van het kindcentrum

In de onderbouw werken we met gecombineerde kleutergroepen . Te weten groep 1A/2A en groep 1B/2B . In deze groepen werken we volgens het principe van 'Basisontwikkeling'. Ontwikkeling bevorderende en betekenisvolle activiteiten vormen de kern van de praktijk. Dit zijn spel en constructieve activiteiten, gesprekken, lees-, schrijf en reken-en wiskunde activiteiten.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

De leerlingen en de ondersteuning worden verdeeld over vier categorieën:

1.    Leerlingen met een onderwijsvraag, ze worden binnen de basisondersteuning begeleid.

2.    Leerlingen met een onderwijsvraag voor extra aandacht, ze zijn besproken in het ondersteuningsteam en zo mogelijk extern gediagnosticeerd. Ze worden binnen de basisondersteuning plus begeleid.

3.    Leerlingen met een speciale onderwijsvraag en eventueel zorgvraag, ze hebben meer gespecialiseerd onderwijs en eventueel ondersteuningsbegeleiding nodig. Dit wordt dan in een OPP uitgewerkt. Ze worden binnen de extra ondersteuning intern en mogelijk extern extra begeleid.

4.    Leerlingen met een zeer speciale onderwijs en eventueel ondersteuningsvraag, ze hebben intensief gespecialiseerd onderwijs en eventueel ondersteuningsbegeleiding nodig. Dit wordt ook uitgewerkt in een OPP. Ze worden binnen de extra ondersteuning  intern en mogelijk extern extra begeleid.

Arrangementen vanuit de school

-       Cluster 3 en 4 problematieken

-       Cluster 2 problematieken

-       NT2 problematieken

-       Hoogbegaafdheid problematieken

-       Leerlingen die functioneren op ZMLK niveau

-       Leerlingen met een angststoornis

-       Leerlingen die geplaatst en teruggeplaatst zijn vanuit het SBO, leerlingen met een dermate grote problematiek, die vanuit de gemeente een PGB en vanuit het samenwerkingsverband een arrangement krijgen, om op deze manier toch passend onderwijs te kunnen realiseren

-       Leerlingen die niet uitstromen naar het reguliere voortgezet onderwijs worden begeleidt om de overstap te maken naar een specifieke vorm van onderwijs (wat geen VSO is)

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven