Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De organisatie van de Achtbaan in een aantal kernzinnen
De groepen zijn samengesteld op basis van leeftijd.
Daar waar mogelijk zijn ze heterogeen samengesteld.
We werken met clusterteams. De leerkrachten in een cluster werken nauw samen.
Vanuit ieder cluster is een leerkracht vertegenwoordigd in het managementteam.
Hierin participeren ook de intern begeleiders.
Het managementteam initieert en monitort de schoolontwikkeling, o.l.v. de directeur.
De school wil een lerende organisatie zijn die zich verder ontwikkelt richting zelfsturende teams.
Wij willen een brede ondersteuningsschool worden.
Waarbij zo veel als mogelijk alle kinderen kind-nabij onderwijs kunnen genieten.
Op de Achtbaan hebben we verschillende mensen die hun kennis hebben op verscheidene deelgebieden.
Zo zijn er twee hoogbegaafdheidsfunctionarissen; een taalcoördinator; rekendeskundige; kunst en cultuurcoördinatoren.
De school werkt nauw samen met een voorschoolse partner ( Stichting Kinderopvang Roerstreek) en met het Centrum voor Jeugd en Gezin.