Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De kinderen van de groepen 3 t/m 8 krijgen 2 x per week les van de vakleerkracht gymnastiek; de kinderen van groep 1/2 krijgen 1x per week les van de vakleerkracht.
De groepen 6 t/m 8 krijgen technieklessen op de Winkler Prins in Veendam.
Er worden gedurende het jaar Rots en Water-trainingen gegeven aan verschillende groepen.
Bovenstaande opsomming is globaal.
De landelijke vakken worden op Dorpsschool Meeden binnen de urennorm gegeven. Bovenstaande opsomming is globaal.
Binnen het weekprogramma is ruimte gelaten voor ervaringsgerichte (buiten-)lessen en activiteiten.
- de ochtenden staan in het teken van rekenen en taal;
- de middagen starten met 30 minuten leesonderwijs;
- de zaakvakken worden 's middags thematisch aangeboden.
We willen onderwijs bieden aan alle kinderen uit het dorp. We streven naar zoveel mogelijk thuis-nabij onderwijs.
Om tegemoet te komen aan alle verschillende onderwijsbehoeften, bieden we gedifferentieerde instructie en is er de mogelijkheid om in kleine groepjes of individueel te werken.
Op de school zijn 2 onderwijsassistenten werkzaam. De onderwijsassistenten worden aangestuurd door een professioneel team van leerkrachten en een intern begeleider.
Eén keer per week is de fysiotherapeut op school aanwezig voor de begeleiding/behandeling van een aantal leerlingen.
Indien nodig kan er een beroep worden gedaan op de kindercoach; deze coach komt op school met de desbetreffende leerlingen werken.
Dyslexie-begeleiding door externe partijen kan op school en tijdens schooluren plaatsvinden.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De specialisatie die we hebben gevolgd op het gebied van autisme (Geef me de Vijf) en sociaal- emotioneel welbevinden willen we in de komende jaren verder verdiepen. Daarnaast willen we de veerkracht van kinderen verhogen en vergroten door het volgen van het traject Leer- en Veerkracht.
De school werkt samen met Peuterspeelzaal/Kinderopvang KaKa.
Wanneer kinderen 4 jaar worden en naar de basisschool gaan, vindt er een "warme overdracht" plaats.
De leidsters van de peuterspeelzaal (PSZ) weten hoe er op onze school wordt gewerkt; de leerkrachten van groep 1/2 weten op hun beurt hoe er op de PSZ wordt gewerkt.
Wanneer we na de herfstvakantie samen met de PSZ (Kaka) in hetzelfde nieuwe gebouw getrokken zijn zullen er meerdere activiteiten samen georganiseerd gaan worden en een doorgaande lijn getrokken worden in aanbod en samenwerking.
Voorbeelden van samenwerken:
- Lampionnenavond
- Gezamenlijke thema's