Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Groepen
Wij hebben momenteel vijf groepen:
- groep instroom/1
- groep 2/3
- groep 3/4
- groep 5/6
- groep 7/8Meervoudige Intelligentie
Wat Basisschool de Welp onder andere uniek maakt, is dat we werken vanuit de theorie van Meervoudige Intelligentie. We zijn bovendien een 4X Wijzer school. Ons zaakvakonderwijs geven we al een aantal jaren vanuit Meervoudige Intelligentie. Het betekent dat we projectmatig onderwijs geven waarbij rekening wordt gehouden met leervoorkeuren van alle kinderen en waarbij een onderzoekende houding, creativiteit en (zelf)reflectie belangrijk zijn. In de bijlagen vindt u meer informatie over deze onderwerpen.
Kunstzinnige en creatieve vorming is bij veel van onze groepen geïntegreerd in het zaakvakonderwijs, wereldoriëntatie.
Wij bieden regulier, primair onderwijs voor kinderen van 4 tot 14 jaar.
We bekijken ieder kind vanuit een holistische visie om zo de (onderwijs)behoeften in kaart te brengen. Hierbij gaat het niet alleen om het bepalen van cognitieve ondersteuningsbehoeften maar ook om sociaal-emotionele behoeften. We bekijken dit graag breed: niet alleen op school maar ook thuis, in de directe omgeving. Ieder kind is anders en ieder kind heeft een eigen ondersteuningsbehoeften. Om het kind en de ondersteuningsbehoefte beter te begrijpen betrekken we de ouders / verzorgers en evt. externen bij het proces rondom extra ondersteuning. Daarbij betrekken we het kind zelf ook bij het geheel. Wij stellen onszelf de vragen: Wat heeft dit kind nu nodig? Wat hebben we daarvoor nodig? Hoe gaan we dat regelen? Wie onderneemt welke actie? We hebben een kindgerichte aanpak vanuit aandacht en zorg.
Binnen school is enige ervaring op het gebied van:
- Spraak- / taalstoornis
- Eetstoornis
- Hechtingsproblematiek
- Rekenproblematiek
- BeelddenkenBinnen school is veel ervaring op het gebied van:
- Kinderen met gescheiden ouders
- Overlijden van een van de ouders / verzorgers
- Dyslexie
- Weerbaarheid
- Sociaal-emotionele problematiek
- Kinderen met een grote mate van gevoeligheidAanwezigheid van specialistische expertise:
Aanwezigheid van experts is veelal op aanvraag. We hebben een orthopedagoog in dienst die we kunnen inschakelen. Om de week is er op maandagochtend een schoolmaatschappelijk werkster en iemand van LOES aanwezig (wisselen elkaar af; de ene week de een de andere week de ander). Ouders kunnen hierbij binnen lopen voor evt. vragen. We hebben in het team een rots & water trainer, een psychokindertherapeut (niet meer zelfstandig actief als kindertherapeut), een psycholoog in opleiding.