Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Ons team bestaat uit:
- Managementteam: Yvonne Stegen (Directeur) en Kim Duijkaerts (Managementlid)
- Kwaliteitsteam: Bestaat uit interne begeleiders, brugfunctionaris en directeur.
- Brugfunctionaris: Birgit Vanwersch
- Interne begeleiders: Tonneke van Nieuwenhoven (jonge kind plein), Rebecca Hofmans (midden- en bovenbouw)
- Receptie: Monique Martin (administratief medewerkster en conciërge) Johan Mulkens (conciërge)
- Leerkrachten met specialisaties: Daisy Wijnands (specialist hoogbegaafdheid) Tonneke van Nieuwenhoven (gedragsspecialist), Peggy Dukers (taal/lees en dyslexiespecialist), Rebecca Hofmans (orthopedagoge), Heleen Kerkhof (rekenspecialist), Linsy Kaanen (kinderpsychologe)
- Leerkrachten Onderbouw: Ninouk Ariës, Rianne Bouwsma, Kim Duijkaerts, Tessa Bonekamp, Vivian Rikers, Manon Laheij
- Pedagogisch medewerkers: Gonny Smeets en Linda Mulder
- Onderwijsassistenten: Iris Claessen, Gerrie Colier, Veronique Jason, Andrea Stevens
- Leerkrachten Middenbouw: Daisy Wijnands, Valeska Wentink, Peggy Dukers, Ellen van Sonsbeek, Anouk Duchateau, Britt Kuipers
- Leerkrachten Bovenbouw: Timo Gall, Elle Woltering, Rebecca Hofmans, Heleen Kerkhof, Linsy Kaanen, Angela Garnier.
- Gymdocent: Bas van den Boorn
Ouders kunnen alle medewerkers bereiken via SchouderCom, ons ouderportaal.
Voor externen kan dit per mail; voorletter.achternaam@mosalira.nl
Daarnaast zijn er diverse stagiaires van verschillende opleidingen (o.a. PABO, Pedagogiek, Sportkunde, MBO Onderwijsondersteuner, Terra Nigra) te vinden bij ons op school. Wij vinden het perspectief van deze studenten heel belangrijk ook met hen leren we van en- met elkaar.
In het schoolondersteuningsprofiel zijn 4 ankerpunten in opgenomen.
Deze 4 ankerpunten zijn:
1. Kwaliteitsstandaard
2. Planmatig en handelingsgericht werken
3. Specifieke ondersteuning
4. Ondersteuningsstructuur
Het complete schoolondersteuningsplan van Manjefiek is te lezen op onze website of binnen scholen op de kaart.
In elke groep wordt planmatig op verschillende niveaus gewerkt. Hierbij wordt rekening gehouden met de onderwijs- en ondersteuningsbehoeften van de leerlingen. Buiten het aanbod in de groepen, wordt ook extra ondersteuning geboden door leerkrachten in de flexibele schil en ambulant begeleiders. Deze ondersteuning is waar nodig beschikbaar voor op leerling-, leerkracht-. groep- en schoolniveau. Verschillende gebieden komen hier aan bod, bijvoorbeeld: rekenen-technisch lezen-NT2-werkhouding, concentratie en aandacht. Daarnaast worden Snappet, chromebooks en de Prowiseborden zo optimaal mogelijk ingezet als middel om te zorgen voor effectief onderwijs.
Naast de reguliere groepen beschikken wij over een instapgroep. Deze instapgroep is een samenwerking tussen school, gemeente en Xonar. Hier kunnen kinderen naar toe waarbij na de peuterspeelzaal getwijfeld wordt of ze naar het regulier onderwijs kunnen of naar speciaal onderwijs moeten, òf kinderen die normaal gesproken niet naar onderwijs zouden gaan maar naar een medisch kleuterdagverblijf of een kinderbehandelcentrum.
Voor meer stichtingsbrede informatie over passend onderwijs en de indeling van de zorgniveaus verwijzen wij u naar: Passend onderwijs
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Binnen stichting MosaLira is Inclusie in deze planperiode een speerpunt. Voor ons op Manjefiek zou je bijna kunnen zeggen dat dit in ons DNA zit. Met de instapklas bieden we aan max. 16 kleuters een 'kansrijk bad' opdat zij meer kans hebben om regulier naar school te kunnen.
We zouden graag alle kinderen uit de wijk een plek willen bieden waardoor iedereen thuisnabij naar school kan.
We zien dat dit ook vraagt om integraal samen te werken met kinderopvang maar ook met specialisten om ons heen. We proberen te kijken hoe het wel kan om bij ons naar school te kunnen en te denken in kansen. Uiteraard betekent dit dat we daar meer voor nodig hebben, het komend jaar wordt het team uitgebreid met een extra pedagogisch medewerker die het team kan ondersteunen en daar waar nodig met kinderen werkt middels gespecialiseerde plannen.
Daarnaast zullen we in ons ankerplan 'lezen' onderzoeken hoe we alle kinderen zich optimaal kunnen laten ontwikkelen in hun leesvaardigheid en leesplezier.
Bij ons in het kindcentrum wordt er op het Jonge Kind Plein zeer intensief samengewerkt. Peuter- en kleutergroepen liggen niet alleen naast elkaar, ze stemmen ook thema's af en bereiden inhoud samen voor. Onze interne begeleidster van het Jonge Kind Plein is betrokken bij alle groepen; peuters, kleuters en de instapgroep. De vakleerkracht gym van school wordt ook bij de peuters ingezet. MosaLira, MIK en Xonar werken vanuit de kindcentrumvisie van Manjefiek.