De school monitort de sociale en fysieke veiligheid met een vragenlijst afgenomen door/via: Van Beekveld en Terpstra Organisatieadviesbureau.
Binnen de tevredenheidsmeting worden ook diverse vragen gesteld over de sociale veiligheidsbeleving. Uit deze tevredenheidsmeting rolt een plan van aanpak. Deze tevredenheidsmeting is terug te vinden in Scholen op de Kaart en tevens op te vragen bij directie.
Meer informatie over Privacy en AVG, veilige school en het veiligheidsplan op MosaLira niveau kunt u vinden op: https://www.mosalira.nl/portal-vervolgpagina/ouder-kind
Tevens kunt u deze documenten opvragen bij directie.
Team Jeugd
Maakt u zich zorgen over uw kind? Of heeft u vragen over de opvoeding?
Dan kunt u nog steeds terecht bij het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG 043), de school, de (huis)arts, het consultatiebureau of kinder-/ buitenschoolse opvang. Team Jeugd van de gemeente kan u helpen.
Jeugdgezondheidszorg
Wat doet de jeugdgezondheidszorg?
De Jeugdgezondheidszorg (JGZ) van de GGD Zuid Limburg bewaakt en beschermt de lichamelijke, geestelijke en sociale ontwikkeling van alle jeugdigen van 4 tot 18 jaar. Dit doen zij door uw kind regelmatig uit nodigen voor een gezondheidsonderzoek of een inenting. Tevens nemen zij binnen de school deel aan overleggen waar het functioneren van de kinderen regelmatig besproken wordt.
Team JGZ Maastricht
E: Infojgz.maastricht@ggdzl.nl
T: 088-8805036 ma t/m vrij bereikbaar van 8.30u t/m 12.30u
Voor dringende zaken kunt u bellen met de receptie van de GGD:088-8805000
Voor meer informatie over jeugdgezondheidszorg GGD Zuid-Limburg en het protocol medicijn verstrekking en medisch handelen kunt u terecht op: https://www.mosalira.nl/portal-vervolgpagina/ouder-kind
Toelating, schorsing en verwijdering
Voor meer informatie over toelating, schorsing en verwijdering verwijzen wij u naar: https://www.mosalira.nl/portal-vervolgpagina/ouder-kind
Contactpersoon
Contactpersonen zijn personeelsleden van de school, zij praten over, horen van en zien onveilige situaties. De contactpersoon is voor iedereen die betrokken is (ouders, kinderen personeel, e.a.) bij de school aanspreekpunt met betrekking tot klachten over de schoolsituatie, bijvoorbeeld over pedagogisch klimaat, begeleiding van leerlingen, toepassing van een strafmaatregel, (cyber)pesten, intimidatie, roddels, discriminatie, agressie, een medewerker die zijn handen niet thuis kan houden, enzovoorts.
Bij de behandeling van een klacht zet de contactpersoon de procedure in werking. De contactpersoon controleert en bewaakt of een klacht volgens de procedure juist wordt behandeld, maar bemiddelt niet tussen klager en aangeklaagde. De belangrijkste taak van de contactpersoon is verwijzen naar de klachtenprocedure (zie klachtenprocedure). Elke school van MosaLira heeft een contactpersoon. Contactpersoon van IKC De Geluksvogel is mevr. Marij Vroemen. De contactpersoon is geen vertrouwenspersoon. De contactpersoon is te bereiken middels de contactgegevens van onze school. Een vertrouwenspersoon kan worden toegewezen in het kader van de klachtenregeling (zie klachtenregeling) en wordt toegewezen door MosaLira.