Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
In het kader van de veilige school is binnen ons lesprogramma aandacht voor sociaal-emotioneel leren. Het gaat dan om het ontwikkelingsproces waarmee je fundamentele levensvaardigheden verwerft zodat we onszelf, onze vriendschappen en ons werk effectief en moreel verantwoord kunnen vormgeven. Dat is nogal wat. Maar gelukkig kunnen de kinderen dit ook op school oefenen en leren. Belangrijk voor nu en later. Ook in het kader van burgerschap, sociale integratie en mediawijsheid.
We gebruiken hierbij de methode Kwink, waarin o.a. wordt gewerkt aan de nevenstaande competenties:
- Besef hebben van jezelf
- Besef hebben van de ander
- Keuzes kunnen maken
- Zelfmanagement
- Relaties kunnen hanteren
Onze school beschikt tevens over een anti-pestcoördinator, namelijk de heer Ramon Piatek. De coördinator heeft de taak collega’s te ondersteunen bij vragen over het oplossen van pesten, de directie te ondersteunen bij het vormgeven van het anti-pestbeleid en op de hoogte te zijn van mogelijke methodieken op dit gebied. Onze school hanteert eveneens een anti-pestprotocol. In dit protocol is vastgelegd welke stappen we zetten in het geval van pesten; met wie wordt er gesproken, wie zijn daarbij en wat is de volgende stap.