Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op dit moment is onze school (nog) opgebouwd uit homogene en combinatiegroepen.
Dit betekent dat kinderen vooral op leeftijd samengevoegd worden. Binnen deze jaargroepen wordt er intensief gedifferentieerd en zoveel als mogelijk afgestemd op de onderwijsbehoeften van kinderen. Soms individueel, soms in groepjes.Meer en meer werken we al samen in leerteams waarbij 2 aansluitende groepen samen vorm geven aan het onderwijs. Leerkrachten samen zicht hebben op de leerdoelen en de te lopen routes... samen verantwoordelijkheid dragen en talenten kunnen bundelen.
Voor leerjaar 1 en 2 zijn dezelfde onderwijsuren vastgesteld als de overige groepen.
Schooltijden voor groep 1 t/m 8
maandag 8.30-12.00 uur en 13.00-15.00 uur
dinsdag 8.30-12.00 uur en 13.00-15.00 uur
woensdag 8.30-12.15 uur
donderdag 8.30-12.00 uur en 13.00-15.00 uur
vrijdag 8.30-12.00 uur en 13.00-15.00 uur
De leerkrachten bieden in de groepen structuur in een ‘warme’ omgeving.
Kinderen, soms met bijzondere onderwijsbehoeften, kunnen zich daarom blijven ontwikkelen.
Er is een grote bereidheid van alle medewerkers, ouders en kinderen om deze rijke leeromgeving in stand te houden en indien nodig en mogelijk aan te passen; We houden regelmatig gesprekken met leerlingen over hun welbevinden en hun onderwijsontwikkeling. Het delen in de zorg, door collegiale ondersteuning.
Verwachtingen van ouders naar de school en andersom worden duidelijk uitgesproken.De organisatie biedt een veilige omgeving, er is structuur (duidelijkheid) in de school; De school beschikt over een goede zorgstructuur. Wij beschikken over een goed volgsysteem voor zowel de cognitieve als de sociale ontwikkeling. Wij willen naar iedereen openheid en eerlijkheid in een zorgtraject uitstralen.
Wij hebben een PLUSKLAS en geven Spaanse les aan kinderen van de bovenbouw met als doel om te verrijken.
PeuterspeelzaalDynamiek i. o (medio dit schooljaar)
Vanaf2 tot 4 jaar is uw peuter van harte welkom bij de peuterspeelzaal Dynamiek inhet gebouw van KC Dynamiek. In deze periode leert uw kind spelenderwijs veel en wordt het langzaam voorbereid op de ‘grote school.’ Door de diverse thema’s diewe aanbieden en de leeftijdsgerichte activiteiten gaat uw peuter samen met zijnvriendjes op ontdekkingstocht.Deopeningstijden variëren van 2,5 tot 3,5 uur. Altijd sluiten we aan op de openingstijden van het basisonderwijs.De peuterspeelzalen van MIK zijn geopend tijdens schoolweken en gesloten tijdens vakanties. Wanneer uw kind bij ons naar de peuterspeelzaal komt, wordt het op een goede manier voorbereid op het basisonderwijs. Hoe we dat doen? Als eerste door het aanbieden van voor- en vroegschoolse educatie en de methode Speelplezier. Deze methode wordt ook ingezet in de groepen 1 en 2 van KC Dynamiek. Uw kind is hierdus al vertrouwd mee!