Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Dagritme en pauzes
De ochtendpauze om tien uur is voor veel kinderen een welkome onderbreking van van een morgen intensief bezig zijn. In groep 1/2 eten alle kinderen eerst voor ze naar buiten gaan. In groep 3 t/m 8 krijgen de kinderen de tijd voor een gezond fruit-tussendoortje wat ze van thuis hebben meegenomen en gaan vervolgens naar buiten. Buiten zijn er altijd minimaal twee leerkrachten aanwezig die toezicht houden.Overblijven
Het overblijven is op de Nutsschool anders geregeld dan op de meeste scholen. Wij hebben een (korte) middagpauze van 45 minuten en om die reden blijven alle kinderen op onze school tussen de middag over. Alle kinderen hebben eten en drinken bij zich en eten met de leerkracht in de groep. Daarna gaan alle kinderen een half uur naar buiten (de kleuters iets langer). Drie leerkrachten houden toezicht tijdens het buitenspel.Kosten tussenschoolse opvang
Wij kunnen het overblijven op deze manier organiseren, mits wij dat in rekening brengen bij de ouders. De bijdrage voor overblijven houden wij zo laag mogelijk. Voor dertig euro op jaarbasis blijft ieder kind ongeveer 160 keer per jaar over. We verzoeken ouders die niet wensen dat hun kind overblijft contact op te nemen met de directie. U begrijpt dat wij er de voorkeur aan geven dat alle kinderen overblijven. De betaling verloopt via Schoudercom [online communicatie tool]
Op de Nutsschool vinden we het van groot belang dat elk kind met plezier naar school komt. Daarom vinden wij het belangrijk dat elke leerling zich veilig voelt, lekker in zijn vel zit, goede contacten met leeftijdsgenoten heeft en weerbaar genoeg is.
Wij richten ons onderwijs zo in dat problemen op sociaal-emotioneel gebied bij de leerlingen zoveel mogelijk voorkomen worden. Natuurlijk zijn er kinderen die desondanks, toch gedrag- en/of emotionele problemen vertonen. De zorg die deze kinderen nodig hebben vindt zoveel mogelijk plaats in de groep door de leerkracht, in samenspraak met de ouders. De intern begeleider wordt indien wenselijk/nodig betrokken.