Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Wij zullen op school per individueel kind bekijken of wij aan de ondersteuningsbehoefte van dit specifieke kind kunnen voldoen.
Want ondanks de ervaring die we hebben met de onderstaande doelgroepen wil dit niet zeggen dat wij alle kinderen met ASS of ADHD kunnen opvangen. Dit heeft ook te maken met de mate waarin ieder kind last heeft van zijn eigen handicap. Daarnaast heeft het ook te maken met de groep waarin deze leerling geplaatst moet worden. Zijn in deze groep al meerdere kinderen met een diagnose of andere problematiek dan zal dit in onze beslissing meespelen.
Op CBS De Regenboog hebben wij positieve ervaringen met kinderen met ASS en ADHD.
Daarnaast bieden wij kinderen met dyslexie ondersteuning door hen te laten werken met het computerprogramma Kurzweil. Hiermee willen we hen handvatten bieden voor een leven met dyslexie.