Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Op de Martin Luther Kingschool werken wij in de kleutergroepen thematisch, de leerdoelen worden gekoppeld aan het thema.
De drie kleutergroepen zijn heterogeen samengesteld. Dat wil zeggen dat in deze groepen zowel kinderen van groep 1 en van groep 2 bij elkaar zitten. Wij kiezen voor deze indeling, omdat zowel de cognitieve ontwikkeling als de sociaal-emotionele ontwikkeling hierdoor wordt bevorderd. Bovendien geeft het de leerkracht veel mogelijkheden om in te spelen op de verschillen tussen de kinderen.
De uren onder overig is maatwerk. Hiervoor rekenen wij 75 minuten per dag. Wij kijken naar de onderwijsbehoefte van de groep en de individuele leerling. Daar waar nodig kunnen wij hiermee extra tijd inplannen om de leerdoelen te behalen.
De Martin Luther Kingschool heeft, net als de andere scholen binnen de Stichting Delta gekozen voor het ondersteuningsprofiel van de smalle zorgschool. Binnen dit profiel worden de leerlingen met de meest voorkomende basisondersteuningsbehoeften (zoals dyslexie) opgevangen in de school. Voor kinderen met een heel specifieke ondersteuningsbehoefte wordt hulp van buitenaf ingeschakeld of wordt er samen met de ouders gezocht naar een andere school die passend is.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Deze ambities worden in schooljaar 2023-2024 bepaald en meegenomen in het nieuwe schoolplan.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.