Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle speciaal basisonderwijs scholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
Monitoring van de veiligheid:
Op de Kristal vinden wij het van groot belang dat zowel leerlingen als medewerkers en ouders/verzorgers, zich veilig voelen. Dit monitoren wij tweemaal per jaar (leerlingen en medewerkers) met Leerling in beeld.
Deze gegevens delen wij, zoals wettelijk verplicht, met de inspectie.
Daarnaast meten wij dit door middel van tevredenheidsvragenlijsten bij leerlingen, medewerkers en ouders.
Wij meten niet omdat wij moeten meten maar omdat wij willen monitoren of wij de goede dingen doen. Na metingen bekijken wij de data, duiden deze en kijken of er verbeterdoelen vast te stellen zijn. Dit kan zowel op groeps- als op schoolniveau zijn.
Uit alle metingen van de laatste tijd blijkt dat het schoolklimaat, waarvan veiligheidsgevoel onderdeel is, op een hoog niveau staat. Iedereen voelt zich fijn en veilig op de Kristal. Een heel mooi resultaat waar we trots op zijn.
Dit betekent niet dat er nooit iets mis gaat. Maar als dat het geval is pakken wij het op. Iedereen is altijd ok. Gedrag kan niet ok zijn en kan consequenties hebben.
BHV:
Jaarlijks wordt ongeveer een vierde tot een derde deel van het team getraind in bedrijfshulpverlening en behalen zij hun certificaat.
Samenwerken met onze partners vindt de Kristal heel belangrijk. Structureel of incidenteel. Goed samenwerken in het belang van onze leerlingen en up tot date onderwijs dat passend is voor onze leerlingen. Samen weten we meer. Dit doen wij intern binnen onze stichting en extern met andere partners zowel pro- als reactief.
Om dit vorm te geven participeert de Kristal onder andere in diverse netwerken en/of stuurt directie netwerken aan. Denk bijvoorbeeld aan het ib-netwerk van het samenwerkingsverband Passenderwijs en het netwerk voor SBO directeuren Midden-Nederland van de raad voor gespecialiseerd onderwijs.