Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Passend onderwijs betekent, dat elk kind recht heeft op goed onderwijs. Soms is hierbij de basisondersteuning onvoldoende. Een leerling heeft extra ondersteuning nodig, dus specifieke onderwijsbehoeften. Voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften wordt door het breedteteam een ontwikkelingsperspectief opgesteld. In dit OPP staat: ?
- Uitgaan van kansen in plaats van een indicatie op basis van wat een leerling niet kan.
- Wat de onderwijsbehoeften zijn van de leerling, de leerkracht en van de school.
Deze onderwijs- en ondersteuningsbehoeften kunnen betrekking hebben op:
a. meer handen of meer tijd
b. specifieke onderwijsmaterialen
c. aanpassingen in de ruimtelijke omgeving
d. specifieke deskundigheid
e. samenwerking met externe partners.
Voor een uitgebreide omschrijving van onze ondersteuningsmogelijkheden zie www.imenhof.nl
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.