Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het SOP is geschreven voor ouders en betrokkenen en geeft inzicht in hoe wij de begeleiding en ondersteuning aan leerlingen binnen onze school organiseren en de wijze waarop wij samenwerken met externen.
De ondersteuning voor kinderen geven wij weer in een zogenaamde ondersteuningspiramide. Deze is opgebouwd uit 5 niveaus.
- Adaptief onderwijs in de klas door de groepsleerkracht.
- Ondersteuning in de klas door lichte extra hulp en/of de IB-er wordt ingeschakeld om het onderwijs in de groep aan de leerlingen te verbeteren.
- Ondersteuning op school. Op dit niveau worden kinderen uit de klas geholpen met een arrangement op maat (schoolarrangement).
- Handelingsverlegenheid van de school: Passenderwijs (samenwerkingsverband) /of andere externe instantie wordt ingeschakeld. Er wordt bijvoorbeeld expertise of een arrangement aangevraagd. Meestal verloopt dit via een MDO (multidisciplinair overleg).
- Wanneer deze zorg niet toereikend is kan plaatsing op een andere Basisschool, Speciaal Basisonderwijs of Speciaal Onderwijs nodig zijn.