Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Aanmelding, toelating en verhuizen
Als u heeft besloten uw kind naar de Prins Hendrikschool te sturen, dan hebben wij de volgende werkwijze:
Na de ontvangst van het aanmeldformulier onderzoeken wij of wij op de Prins Hendrikschool kunnen voldoen aan de onderwijsbehoeften van uw kind. In de meeste gevallen zal dat een formaliteit zijn, soms zijn er meerdere gesprekken nodig. Uiterlijk binnen de wettelijk vastgestelde termijn van 6 weken wordt besloten over inschrijving.
Kleuters: In de weken voor de vierde verjaardag mag uw kind alvast een aantal dagdelen op visite komen om kennis te maken met zijn of haar juf en klasgenootjes en om de klas te bekijken. Het is de bedoeling dat u uw kind brengt, eventueel even in de klas komt en dan weer gaat. Om rustig te wennen, kan uw kind het beste de eerste schoolweken eerst alleen ’s morgens op school komen. Als het wat gewend is, in overleg met de leerkracht, hele dagen.
Van een andere school: Kinderen die van een andere school komen kunnen op elk gewenst moment instromen.
Verhuizen: Van gezinnen die tussentijds verhuizen ontvangen wij bij het uitschrijven graag de naam en het adres van de nieuwe school. De school zorgt voor de samenstelling van een onderwijskundig rapport.
Onderwijskundig rapport: Bij verhuizing van een leerling zal de groepsleerkracht een onderwijskundig rapport samenstellen. De gegevens van het kind staan hierin vermeld. Dit rapport wordt aan de nieuwe school toegestuurd of als ouders dat prefereren, aan de ouders meegegeven. Ouders hebben inzage in de stukken.
Goed leren kan alleen als een kind zich veilig voelt op school, als het zichzelf kan zijn. Scholen hebben daarom regels, plannen en programma’s om het gevoel van veiligheid te vergroten. Zo wordt de veiligheid van een leerling, een klas of de hele school in de gaten gehouden. Wat de school doet en hoe de omgeving en ouders hierbij worden betrokken, dat kan alleen de school je vertellen.