Klachten
Overal waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, of gaat iets niet helemaal zoals gedacht. Dat is binnen Blosse niet anders. Zo kan het voorkomen dat je een klacht hebt. Bij Blosse zien wij een kindcentrum als leefgemeenschap waar medewerkers, kinderen en ouders gezamenlijk zorgen dat de kinderen het beste uit zichzelf halen. Daarbij is het van groot belang om goed te communiceren over de goede, maar ook de minder goede zaken. Het is in aller belang om deze zaken bespreekbaar te maken en samen met betrokkenen op te lossen.
Goed overleg
Zaken waarvan je van mening bent dat het anders kan, kun je in eerste instantie bespreken met de leerkracht of pedagogisch medewerker van je kind. Lukt dat niet, dan kun je samen met de leerkracht of pedagogisch medewerker contact leggen met onze Intern Begeleider, Nanda Dijkshoorn. Is er dan nog extra overleg nodig, dan kun je samen met de leerkracht in gesprek met de directeur van het kindcentrum. Veruit de meeste klachten over de dagelijkse gang van zaken in het kindcentrum kunnen we in goed overleg oplossen. Wanneer het gesprek met de school niet tot het gewenste resultaat leidt, kun je contact opnemen met het College van Bestuur van Blosse via telefoonnummer 072 5660200 of u kunt het klachtenformulier invullen. Deze is te vinden op de website www.blosse.nl
Vertrouwenspersoon
U kunt tevens terecht bij de extern vertrouwenspersonen van Blosse:
Jacqueline Peels, [email protected],06-22239234,
Lies Verburg, [email protected], 06-22049911
De vertrouwenspersonen gaan eerst na of door bemiddeling een oplossing kan worden bereikt en of je eerst heeft geprobeerd het probleem met de betrokkene of met de schoolleiding op te lossen.
We hebben op ons kindcentrum ook een intern vertrouwenspersoon, die benaderd kan worden - dit een medewerker van het kindcentrum.
Klachtenregeling
Voor alle kindcentra van Blosse is de klachtenregeling van toepassing. Deze klachtenregeling is alléén van toepassing wanneer het overleg met de school en het overleg met het College van Bestuur niet tot tevredenheid heeft geleid. Met deze regeling hoopt Blosse bij te dragen aan een goede communicatie over problemen en klachten en een, naar tevredenheid van alle partijen, acceptabele oplossing.
Ernstig klachten kunnen vervolgens aangemeld worden bij de Stichting Onderwijsgeschillen, Postbus 85191, 3508 AD Utrecht, Tel: 030 – 280 95 90, E-mail: [email protected] , website: www.onderwijsgeschillen.nl Op de website www.gcbo.nl kun je terecht voor informatie over de GCBO, de (klachten)procedures, de samenstelling van de commissies, de wet- en regelgeving en de jurisprudentie.
De vertrouwensinspecteur van de inspectie van het onderwijs is bereikbaar via het Meldpunt 0900-1113111. Je kunt hier terecht wanneer het gaat om intimidatie, fysiek en psychisch geweld.