RK Basisschool De Wegwijzer

Wethouder Bogersstraat 1 A 4664 BA Lepelstraat

Schoolfoto van RK Basisschool De Wegwijzer

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Er zijn geen vakleerkrachten aanwezig op deze school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Visie van ons team 

Rekening houdend met de uitgangspunten geformuleerd door het schoolbestuur hebben wij voor onze school de volgende visie vastgesteld :  De Wegwijzer is het kloppend hart in een klein dorp waar kinderen in hun veilige omgeving zich ontwikkelen tot zelfbewuste gelukkige mensen. Wij bieden onderwijs aan waarin de ontplooiing van talenten van zowel kind, groep als team centraal staan.  Dit willen we realiseren door de inzet van een uitdagende, volgens 21stecentury skills  gedigitaliseerde leeromgeving. Hierbij wordt ook gebruik gemaakt van de inzet van nieuwe methodieken. Zo wordt een optimale ontwikkeling binnen een brede schoolorganisatie gerealiseerd. Ouders zijn hierbij steeds onze partner.  Door ons te richten op de 21ste century skills willen we de kinderen begeleiden bij een nieuwe manier van leren, leven en werken. 21ste Century skills zijn competenties die in het veranderende leren van kinderen ondersteunend en richtinggevend zijn. De competenties worden in 7 hoofdrubrieken gevat:· Communicatie, Samenwerken, ICT geletterdheid, Creativiteit,Kritisch denken, Probleem oplosvaardigheden en Sociale en culturele vaardigheden.  Op onze school werken we met vier combinatiegroepen. Door jaargroepen en vakken te verbinden willen we de effectieve instructietijd in de groepen verhogen. Dit realiseren we door met combinatiegroepsplannen te werken. Vormen van zelfstandig-  en coöperatiefwerken zijn hier belangrijke onderdelen bij.  Ouders zijn, zoals reeds eerder vermeld, onze partners. Een goede samenwerking met de ouders zorgt er voor dat onze leerlingen sociaal worden toegerust. Hierdoor kunnen onze kinderen als zelfstandig individu deelnemen aan de maatschappij. Dit alles doen wij door te werken vanuit met elkaar afgesproken gedragsregels waar we onszelf aan binden en waarvan we ook verwachten dat anderen zich hier aanhouden. Wij hebben respectvol met elkaar omgaan, hoog in het vaandel staan.

Klasindeling

  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

definitieve vaststelling volgt via samenwerkingsverband De Brabantse Wal

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Terug naar boven