Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Overige uren in groep 1 en 2 bestaan onder andere uit speel-/werktijd.
De genoemde onderwijstijden zijn richttijden per groep. Op basis van keuzes die te maken hebben met het afstemmen van het aanbod op de leerbehoeften van de individuele leerling en de groep, kan hier van worden afgeweken.
Op cbs Ichthus wordt per leerling nauwkeurig bekeken of de school tegemoet kan komen aan de onderwijsbehoefte. Wanneer blijkt dat dit buiten de mogelijkheden van de school ligt, kijkt de school vanuit de zorgplicht samen met de ouders naar een passende vorm van onderwijs in de buurt.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Binnen Team Ichthus en Stichting Floreant zijn er gediplomeerde collega’s die ingezet kunnen worden voor het bieden van extra ondersteuning. Denk hierbij onder andere aan specialisten op vakgebieden, gedragsspecialisten, meer- en hoogbegaafdheidsspecialisten. Binnen Stichting Floreant en dus ook de scholen, worden de mogelijkheden onderzocht hoe we deze kennis en vaardigheden van mensen extra kunnen benutten. Mogelijk heeft dat gevolgen voor de ondersteuning die kan worden geboden binnen de school. Daarnaast blijven we de samenwerking opzoeken en onderhouden met externen zoals de fysiotherapiepraktijk, logopediepraktijk, de orthopedagoog die binnen de stichting werkzaam is en natuurlijk met het samenwerkingsverband waar verschillende ambulante begeleiders werken.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.