De Boeier

Karveel 49 19 8242 VS Lelystad

  • Schoolfoto van De Boeier
  • Schoolfoto van De Boeier
  • Schoolfoto van De Boeier

Het team

Toelichting van de school

Van het personeel van Stichting SchOOL wordt verwacht dat zij bijdragen aan goed onderwijs; het stimuleren van leerlingen om het maximale uit zichzelf te halen. Zo kunnen de kinderen zich, binnen hun mogelijkheden, optimaal ontwikkelen en voorbereiden op de toekomst. Ons personeel geeft hen ruimte, richting en ruggensteun met behulp van toekomstgerichte onderwijsconcepten. Om dit mogelijk te maken blijven onze medewerkers zich regelmatig (bij)scholen en ontwikkelen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Om op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen in het onderwijs en nieuwe didactische inzichten te verkrijgen, volgen de leerkrachten regelmatig cursussen of een opleiding. Wanneer een leerkracht (studie)verlof heeft of uitvalt door b.v. ziekte, treedt het stappenplan bij ziekmeldingen en vervangingen van de leerkracht in werking.

Een leerkracht die zich ziek moet melden, stuurt een bericht aan de directie en de PLG en zet een standaardberichtje in Parro voor de ouders van de groep. Daarin staat dat er een kans is dat er geen vervanging wordt gevonden. Om uiterlijk 7.45 horen mensen of het gelukt is of niet. Directie zoekt vervanging, o.a. door contact op te nemen met Slim, de bemiddelingsdienst waar de Stichting mee werkt om kortdurende vervanging te organiseren. 

Als er geen vervangende leerkracht beschikbaar is, is er geen school die dag voor die groep. Voor ouders die geen opvang hebben kunnen organiseren, is er opvang op school. Een groep wordt maximaal 1 dag naar huis gestuurd. Is er de dag erna nog steeds geen invaller beschikbaar, dan blijft een andere groep thuis zodat er een leerkracht wordt vrijgespeeld voor de groep die al een dag heeft gemist. Zo zorgen we ervoor dat de onderwijstijd voor alle groepen evenredig wordt verdeeld.

Een groep blijft pas thuis met toestemming van de directie. Bij dit verzoek wordt er nogmaals gekeken of alle bovenstaande mogelijkheden zijn doorlopen. De ouders worden zo spoedig mogelijk geïnformeerd over het feit dat er die dag geen les zal worden gegeven. Er moet altijd opvang zijn op school voor kinderen die niet thuis kunnen zijn. Deze kinderen kunnen worden verdeeld, eventueel ook bij de vakleerkracht gym. Ouders worden middels een mail geïnformeerd over de oplossing voor de eerstvolgende schooldag.   

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Per schooljaar 2021-2022 zijn we gestart met combinatiegroepen 1-2. Aanleiding hiervoor was het teruglopende leerlingenaantal. Samen hebben we gekeken hoe we het beste onderwijs kunnen blijven bieden aan onze kleuters. Vanaf toen formeren we heterogene kleutergroepen waarin kinderen in de leeftijd van vier tot en met zes van elkaar kunnen leren. We houden er rekening mee dat we, indien nodig, een instroomgroep kunnen realiseren in het tweede halfjaar van het schooljaar.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Verdeling van tijd over de leer- en vormingsgebieden, worden daar waar het mogelijk is in samenhang gegeven.

HVO/GVO: Humanistisch en Godsdienstig vormingsonderwijs

Onze school is een openbare school. In de wet staat dat op onze school lessen vormingsonderwijs kunnen worden gegeven als ouders daarom vragen.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

In dit schoolondersteuningsprofiel (SOP) leest u welke mogelijkheden De Boeier heeft voor de ondersteuning van leerlingen met uiteenlopende onderwijsbehoeften. Het schoolbestuur legt ten minste elk jaar vast welke ondersteuning de school kan bieden aan leerlingen die dat nodig hebben. Het SOP is een dynamisch instrument dat een handvat is voor ouders, leerkrachten en school om praktisch vorm te geven aan passend onderwijs. Daarnaast biedt het de mogelijkheid om met alle SOP’s van de scholen binnen het samenwerkingsverband te onderzoeken of er sprake is van een dekkend aanbod van ondersteuningsvoorzieningen, zodat leerlingen een ononderbroken ontwikkelproces kunnen doormaken en leerlingen die extra ondersteuning behoeven een zo passend mogelijke plaats krijgen in het onderwijs. Een dekkende ondersteuningsstructuur moet het mogelijk maken dat leerlingen ondersteuning wordt geboden op basis van de vraag en wel zo thuisnabij mogelijk en zo veel mogelijk in school voor regulier basisonderwijs. De schoolbesturen en hun scholen zijn daarvoor verantwoordelijk met betrekking tot de zorgplicht en het vormgeven van passend onderwijs. In de bijlage van het SOP kunt u meer lezen.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Onze aandacht gaat uit naar een duidelijke leerlijn meer- en hoogbegaafden, sociaal-emotionele begeleiding, NT2 en een beter passend aanbod voor onze ASS leerlingen. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven