Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De school heeft twee documenten die beschrijven hoe de ondersteuning op school is ingericht:
- het Ondersteuningshandboek. In dit document staan o.a. de visie op ondersteuning, de ondersteuningsstructuur, het handelingsgericht werken en de overlegstructuur beschreven. Dit document is in te zien of op te vragen bij directie of interne begeleiding.
- het Ondersteuningsprofiel (SOP). In dit document staan de kaders van de ondersteuning beschreven (zie website).
Onze school beschikt niet over een VVE-indicatie, maar draagt gezamenlijk met de peutergroep zorg voor een vloeiende doorgaande lijn van peuterspeelzaal naar basisschool. Dit geldt voor iedere leerling die de overstap maakt naar onze basisschool. Er vindt altijd een overdracht plaats als kinderen de overstap maken van peutergroep 'De Propeller', van GO! Kinderopvang. De intern begeleider van onze school wordt bij de overdracht van VVE-leerlingen betrokken. Eventueel is er contact met overige externe instanties.