Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
‘Onze openbare Jenaplanschool is de plaats waar je jezelf kunt ontplooien en waar je jezelf kunt zijn door te leren van en met elkaar’.
Om deze visie te ondersteunen hebben wij een kwaliteitskaart ‘Pedagogisch klimaat en Sociale Veiligheid’ opgesteld en is het document ‘Sociaal Veiligheidsbeleid’ in ontwikkeling. Hierin is opgenomen hoe wij op een positieve en respectvolle manier met elkaar om willen gaan. Het doel van het beleid is ‘Het creëren van een pedagogisch klimaat waarin ieder kind zich veilig en gerespecteerd voelt’. Het beleid vertegenwoordigt de normen en waarden die wij als school belangrijk vinden en nodig achten om dit doel te kunnen bereiken. Alle leerlingen horen zich veilig te voelen tijdens hun basisschoolperiode, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen. Om ons doel te bereiken hebben we een viertal (omgangs) regels opgesteld. Er is gekozen voor de term ‘Regels van Respect’, omdat dit duidelijk voor de kinderen is en de lading en uitgangspunten zijn van dit Respectprotocol. De ‘Regels van Respect’ zijn op een positieve manier opgesteld. Zo richten wij ons op gewenst gedrag en vragen wij de leerlingen het juiste gedrag te tonen. Indien nodig kan de respect coördinator (anti-pestcoördinator) ondersteunen bij het tonen van gewenst gedrag.