Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het speellokaal is primair de ruimte waar de groepen 1/2 bewegingsonderwijs krijgen. Daarnaast wordt de ruimte gebruikt voor andere activiteiten.
In de aula hebben we een leerplein: kinderen kunnen hier buiten de klas, individueel of in kleine groepjes, aan het werk gaan.
Levelwerk: voor kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong is er verrijkingsstof via de methode Levelwerk.
De leerlingenraad wordt gevormd door zes leerlingen uit de groepen 6, 7 en 8. In de eerste maand van het schooljaar worden in groep 6 verkiezingen georganiseerd. De leerlingen hebben drie jaar zitting in de leerlingenraad.
Het onderwijs in de eerste twee jaren vindt vooral spelenderwijs plaats. Leerkrachten zorgen voor een passend en uitdagend aanbod, toegespitst op de behoeften en ontwikkeling van het kind. Door middel van het observatiesysteem KIJK volgen wij de ontwikkeling van ieder kind. Bij veel speel/leeractiviteiten komen meerdere 'vakken' aan de orde; daarom is een precies aantal uren per vak niet te bepalen.
In het schoolondersteuninigsprofiel 2020-2024 (SOP) beschrijven wij wat onze mogelijkheden zijn om leerlingen te ondersteunen. We beschrijven de ondersteuning die de school kan bieden, hoe dit georganiseerd is en wat onze ambities zijn. Zo weten ouders, leerlingen, collega-scholen, het samenwerkingsverband en de Inspectie van het Onderwijs wat ze kunnen verwachten van de school.
We kijken naar ieder individueel kind. Per leerling en per situatie wordt zorgvuldig gekeken of de school een passende onderwijsplek kan bieden. Hierbij wordt nadrukkelijk gekeken naar welke zorg de school kan bieden, welke zorg de school kan ontwikkelen en welke zorg de school in huis kan halen.
De volledige versie van het SOP is op te vragen bij de school.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Zoals hierboven beschreven, werken we volgens de cyclus van handelingsgericht werken (HGW). Door voortdurende aandacht hiervoor en de borging ervan, vertrouwen wij erop dat we leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte optimaal kunnen begeleiden.
In Leiden streven we naar een zgn. 'warme overdracht' vanuit kinderopvang en peuterspeelzalen. Dit betekent dat we als school een overdrachtsformulier ontvangen met relevantie informatie over kenmerken en ontwikkeling van uw kind. Indien nodig treden we hierover in contact.