Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Drietrapsraket
Bij ons op school starten de kinderen in trap 1 en stromen uiteindelijk, nadat ze trap 2 hebben doorlopen, na trap 3 door naar het VO. Wanneer kinderen een bepaalde leeftijd hebben bereikt en er sociaal, emotioneel en cognitief aan toe zijn, worden ze gelanceerd naar een volgende trap. In trap 1 zitten kinderen van vier tot en met zes jaar, in trap 2 kunnen de kinderen starten als ze zeven zijn en in trap 3 geldt dat voor kinderen die tien jaar zijn. Het lanceren naar een andere trap gebeurt twee keer per jaar met een lanceerceremonie.
Zeker in de onderbouw werken we vanuit spelend leren. De kinderen zijn de hele dag bezig met taal en rekenactiviteiten in de hoeken.
Voor de komende jaren hebben we ons het doel gesteld om de basisvaardigheden te integreren in het thematisch onderwijs om zo een rijke en betekenisvolle context voor de leerlingen te scheppen. Hierdoor komen bij verschillende onderdelen uit het dagprogramma meerdere vakken aan bod, zoals het schrijven van teksten bij wereld oriëntatie of het gebruiken van rekenvaardigheden bij het koken van de lunch.
Onze school is een school waar we alle kinderen willen helpen om het beste uit zichzelf te halen. We kijken naar wat kinderen nodig hebben en wat wij als school kunnen bieden. Wanneer het nodig is, kijken we of externe partijen ons kunnen helpen. Meer informatie over onze aanpak is te lezen in het SchoolOndersteuningsProfiel.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Onze school is een school waar we alle kinderen willen helpen om het beste uit zichzelf te halen. We kijken naar wat kinderen nodig hebben en wat wij als school kunnen bieden. Wanneer het nodig is, kijken we of externe partijen ons kunnen helpen. Meer informatie over onze aanpak is te lezen in het School Ondersteunings Profiel.
Sinds kort is er op onze school ook één dag per week een specialist gepersonaliseerd leren en talentbegeleiding aanwezig. Zij helpt onze leerlingen en leerkrachten te ontdekken welke wijze van leren het beste past bij leerlingen die niet goed uit de verf komen met de reguliere aanpak.
Peuterspeelzaal De Astronaut
Vloeiend door naar de basisschool
- mogelijkheid tot voor- en vroegschoolse educatie
- eigen ingang
- eigen buitenruimte met grote zandbak