Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Wij zien een kleuter als een nieuwsgierige wereldverkenner, die spelend zijn leefwereld uitbreidt. In groep 1 en 2 bieden we daarom volop speelmogelijkheden, uitdagende opdrachten en nieuwe materialen. We maken in het lokaal en daarbuiten een omgeving waarin de kinderen veel kennis opdoen over de wereld om hen heen. Bij de kleuters staat ook de sociaal-emotionele ontwikkeling centraal. Goed met jezelf en anderen omgaan en je veilig voelen in de groep zijn voorwaarden om tot leren te kunnen komen. Lees meer over ons kleuteronderwijs
Meer- en minder begaafdheid
Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op taal/lees/rekengebied bieden wij waar nodig ondersteuning binnen en buiten de groep. Voor meerbegaafden bieden wij extra uitdaging binnen de groepen. Voor meer-en hoogbegaafden is er één keer per week een plusgroep: de Maximaatjes. De IB-er is opgeleid tot hoogbegaafdheidsspecialist.Gedragsproblematiek
In de klas werken wij wekelijks met onze methode voor sociale vaardigheid 'Kwink’. We brengen de groepen en leerlingen goed in kaart door twee maal per jaar de vragenlijsten van ZIEN! in te vullen. Binnen onze school zijn er collega’s opgeleid om een faalangst - en sova training aan te bieden. Rondom pestproblematiek zijn de collega’s voldoende geschoold om adequaat te kunnen reageren.Fysieke beperking
Onze school is toegankelijk voor kinderen met een fysieke beperking. Ook hebben wij ervaring met de opvang van kinderen uit cluster 1 en 3.Dyslexie
Wij ondersteunen dyslectische leerlingen met aangepast lesmateriaal volgens het geldende dyslexieprotocol.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij willen iedere keer zorgvuldig afwegen of wij tegemoet kunnen komen aan de specifieke ondersteuningsbehoefte van ieder leerling om hen zo optimaal mogelijk te kunnen begeleiden.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.