Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
In principe werken we met homogene groepen. Waar kiezen bewust voor combinatieklassen als de leerlingaantallen of zorgverdeling daartoe verplichten. Waar mogelijk doen we dit in overleg met de ouders.
De leerkracht houdt in het lesaanbod zo veel mogelijk rekening met de verschillen tussen de leerlingen.
Nieuwsgierige onderzoeker
Wij zien elke kleuter als een nieuwsgierige onderzoeker die spelend zijn wereld verkent en uitbreidt. We vinden het daarom erg belangrijk dat je kind tot spelen komt: het vrije spel, begeleid spel of een spelopdracht.
- We zetten bij de kleuters in de eerste plaats in op beweging. Dat is gezond en stimuleert de ontwikkeling. We bieden daarom volop speelmogelijkheden, uitdagende opdrachten en nieuwe materialen.
- We creëren in het lokaal en daarbuiten een omgeving waarin de kinderen veel kennis opdoen over de wereld om hen heen.
- Er is ruimte voor experiment.
- Ook de sociaal-emotionele ontwikkeling centraal. Goed met jezelf en anderen omgaan en je veilig voelen zijn voorwaarden om tot leren te komen.
- We werken we met het speciale woordenschatprogramma LOGO Digitaal.
- We werken in projecten. Alle kleuters krijgen daarbij opdrachten die passen bij de eigen ontwikkeling.
We besteden veel aandacht aan hoofdvakken als taal, rekenen en (begrijpend) lezen. Daarmee leggen we een stevige basis. Daarnaast is er ook ruime aandacht voor creativiteit, voor leren leren en voor een goede sociaal-emotionele ontwikkeling.
Deze urenverdeling in deze tabel is een richtlijn; de leraar kan hiervan beredeneerd afwijken.
Het schoolondersteuningsprofiel maakt deel uit van de afspraken die we met het samenwerkingsverband Passend Onderwijs Driegang hebben opgesteld. We maken bewuste keuzes in welke zorg we aanbieden. Op basis van een gesprek met jullie onderzoeken we of we je kind kunnen plaatsen en de passend zorg kunnen bieden.
Dit proces stemmen wij af met ons samenwerkingsverband en met de ouders!
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij zijn ons aan het orienteren op een sociaal emotionele en groepsvormende methode.
Wij werken goed samen met de SKCN. Deze organisatie biedt kinderopvang op het Noordereiland, in de nabije omgeving van de school.