Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
We werken met een 5 gelijke dagenrooster. Dat betekent dat de kinderen 5 dagen in de week op dezelfde tijd op school zijn: van 8.30 tot 14.15 uur. Dit rooster biedt rust voor de kinderen en helpt ze focussen op het leren.
Om 8.20 uur gaan de deuren open en de kinderen gaan dan direct naar binnen. Ouders van kinderen in groep 0, 1 en 2 zijn welkom om mee naar binnen te lopen tot de deur van het lokaal. De kinderen van groep 3 t/m 8 lopen zelfstandig naar boven.
Sociaal veiligheidsprotocol en anti-pest protocol
Ons Sociaal veiligheidprotocol is in de plaats gekomen voor het anti-pest protocol. Vanuit de Kanjertraining wordt er in de klassen, dagelijks preventief aan gewerkt. Mocht het voorkomen dat het pest- of grensoverschrijdend gedrag niet afneemt, dan treed het schorsings en verwijderingsprotocol in werken. Dat is op onze website te vinden.
GedragscodeLOGOS wil in de hele organisatie een veilig klimaat scheppen, dat je herkent aan respect, vertrouwen en acceptatie. Een veilig klimaat is een voorwaarde om een optimale leer- en werkomgeving te creëren.Om hieraan te werken hebben we een gedragscode opgesteld. Deze is bestemd voor alle mensen die nauw bij LOGOS betrokken zijn: de leerlingen en hun ouders, stagiaires en alle andere personendie in de scholen hun werk doen. (Professioneel én vrijwillig.)We verwachten dat al deze mensen zich aan deze gedragscode houden.De gedragscode staat op de website van LOGOS, je kunt de gedragscode ook opvragen bij de directeur.
Klachtenregeling
Bij LOGOS zien we een klacht als een belangrijk signaal over de kwaliteit van het onderwijs, de veiligheid van kinderen of bijvoorbeeld de bedrijfsvoering van de school. Iedereen die bij onze scholen betrokken is, kan een klacht indienen als dat nodig is. We nemen de klacht serieus en we hechten aan een zorgvuldige afwikkeling. Voor officiële klachten is er een klachtenregeling. Degene die de klacht indient en LOGOS moeten zich daaraan houden.
Begin op schoolniveau
Heb je een klacht? Kaart het probleem dan eerst aan op school: de leraar, directeur of interne contactpersoon. Op elke LOGOS-school is een interne contactpersoon aanwezig die je vertrouwelijk kunt raadplegen. Vaak is dat een leerkracht. De naam van deze persoon is vermeld in de schoolgids.
Kom je er als school en ouder niet uit, neem dan contact op met het college van bestuur (cvb). Binnen LOGOS zijn twee onafhankelijke externe vertrouwenspersonen beschikbaar (Patricia Ohlsen, [email protected]; 06-12261201 / Tom Koot, [email protected] ; 06-27393669). Deze vertrouwenspersonen kunnen je – indien gewenst – begeleiden in het proces.
Landelijke Klachtencommissie
Kom je met de onafhankelijke externe vertrouwenspersoon of het cvb toch niet tot een oplossing, dan kun je als ouder terecht bij de Landelijke Klachtencommissie. Onze externe vertrouwenspersoon helpt je hierbij.
Landelijke Klachtencommissie Christelijk Primair Onderwijs
Postbus 82324
2508 EH Den Haag
T 070-3861697
F 070-3020836E
Meer informatie en reglement via: gcbo.