Skôalle it Aventoer

De Klamp 12 8404 GL Langezwaag

  • Schoolfoto van Skôalle it Aventoer
  • Schoolfoto van Skôalle it Aventoer
  • Schoolfoto van Skôalle it Aventoer

Het team

Toelichting van de school

Op onze school werken de volgende leerkrachten.  

  • Leerkracht
    Gea de Leeuw - Groep 1/2
    Dagmar Rozema - Groep 3           
    Nynke van der Meer - Groep 3             
    Vronie van Veenendaal - Groep 4 & 8
    Wendy Bosscha - Groep 4
    Anke Hendriksma - Groep 5
    Sietske Groen - Groep 5, 6 & 7
    Lisa van Galen - Groep 6
    Jesler Detmar - Groep 7
    Geeske Bakker - Groep 8   

  • Folkje de Jong - Intern begeleider  
    Maarten Simmelink - Directeur          

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Lesuitval proberen we vanzelfsprekend zoveel mogelijk te voorkomen. Mocht er toch een leerkracht afwezig zijn, dan proberen we een invalleerkracht in te zetten. Omdat er ook in onze regio een tekort is aan invalleerkrachten, werken de scholen binnen ons bestuur met een protocol waarin onderstaande stappen worden doorlopen. Mocht er geen invalleerkracht beschikbaar zijn, dan proberen we eerst intern een oplossing te vinden. Gedurende de eerste dagen wordt de vervanging indien mogelijk intern opgelost. Dit kan bijvoorbeeld door de extra inzet van een eigen leerkracht, de inzet van directie of intern begeleider, het samenvoegen van een aantal groepen of het verdelen van de leerlingen over de overige groepen. Slechts in het uiterste geval hebben de leerlingen geen les op school. Bij langdurige vervanging wordt extern naar een structurele oplossing gezocht.

De wijze van het zoeken naar vervanging is hier te vinden.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

De leerlingen gaan bij ons vijf dagen naar school. Zij gaan per week in de onderbouw 24 uur naar school en in de bovenbouw 25 uur en drie kwartier. Door deze uren over acht jaar te verdelen komen zij ruim boven de wettelijke bepaalde onderwijsnorm van 7520 uren. Genoemde invulling geeft een globale vertaling van uren per groep.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

De leerlingen gaan bij ons vijf dagen naar school. Zij gaan per week in de onderbouw 24 uur naar school en in de bovenbouw 25 uur en drie kwartier. Door deze uren over acht jaar te verdelen komen zij ruim boven de wettelijke bepaalde onderwijsnorm van 7520 uren. Genoemde invulling geeft een globale vertaling van uren per groep.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Alle kinderen worden nauwlettend gevolgd door het team en intern begeleider door middel van de ontwikkelplannen. Bij complexere vraagstukken kunnen wij ondersteuning vragen via de Stipe en het gebiedsteam.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

De komende jaren zullen wij ons blijven aanpassen op de schoolpopulatie van dat moment.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Onze school heeft aanbod voor het jonge kind door een samenwerking met Kinderwoud. Zij bieden voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag. Dit aanbod wordt in hetzelfde gebouw gegeven als de school. Ook is er voorschoolse- en naschoolse opvang op dezelfde locatie.

Terug naar boven