Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij 't Valder hanteren we een helder schema voor de schooldagen, om de lesuren effectief te benutten en kostbare onderwijstijd niet te verspillen. Hier volgt een overzicht van onze dagindeling:
· Leerlingen worden verwelkomd tussen 08.30 uur en 08.40 uur, waarna de lessen om 08.45 uur van start gaan.
· Tussen 12.15 uur en 13.10 uur hebben alle groepen pauze, met de mogelijkheid tot overblijven op school.
· Het middagprogramma begint om 13.15 uur en de dag eindigt om 15.15 uur. Echter, op woensdag eindigt de schooldag eerder, om 12.45 uur.
· Voor de kleuters in groepen 1 en 2 is vrijdag een vrije dag. Voor de kinderen in groepen 3 geldt dat zij op vrijdagochtend les hebben tot 12.15 uur.
Om de lesuren efficiënt te benutten, maken we in alle groepen gebruik van een inlooptijd van 10 minuten vóór aanvang van de lessen. Dit betekent dat leerlingen uiterlijk om 08.40 uur op school aanwezig dienen te zijn, zodat ze klaar zijn om om 08.45 uur met het lesprogramma te starten. Zo kunnen we de leerervaring optimaal benutten en een gestructureerde leeromgeving bieden.
Goed leren kan alleen als een kind zich veilig voelt op school, als het zichzelf kan zijn. Scholen hebben daarom regels, plannen en programma’s om het gevoel van veiligheid te vergroten. Zo wordt de veiligheid van een leerling, een klas of de hele school in de gaten gehouden. Wat de school doet en hoe de omgeving en ouders hierbij worden betrokken, dat kan alleen de school je vertellen.