Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Eigentijds onderwijs
Vanaf schooljaar 2020/2021 zijn we een nieuwe manier van organiseren van ons onderwijs gaan vormgeven, waarbij de rol van het kind en van de leerkracht anders is dan in het huidige traditionele onderwijs. We werken nu met de weektaken in classroom, waardoor de kinderen meer eigen verantwoording hebben. De tijd waarin wij, dus ook de kinderen leven, is veranderd. We haken met ons onderwijs in op eigentijdse ontwikkelingen, waarbij kinderen meer verantwoordelijkheden over het eigen leerproces krijgen. Het leren speelt zich niet meer uitsluitend af binnen de muren van een klaslokaal. De leerkracht wordt meer begeleider en coach in kern- of basisgroepen. In wisselende leergroepen wordt het onderwijs afgestemd op de leerbehoeften van de kinderen. " Mijn" klas maakt plaats voor "onze" kinderen en de verantwoordelijkheid voor deze kinderen wordt gedeeld.
Het schoolondersteuningsprofiel van de school is terug te vinden op Scholen Op de Kaart en op de website www.andreashof.nl
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Ambities en ontwikkeldoelen
- Het verder vormgeven van schoolbeleid op het gebied van extra uitdaging en hoogbegaafde leerlingen.
- Het uitbreiden van de leerlijn 'digitale geletterdheid' om kinderen voldoende voor te kunnen bereiden op het vervolgonderwijs en het zijn van 'wereldburgers'.
- Het vergroten van kennis en vaardigheden van leerkrachten voor bepaalde vakgebieden (aanstellen rekenspecialist, NT2-specialist, taalspecialist).
Voor- en vroegschoolse educatie (VvE)
Veel kinderen bezoeken de peuterspeelzaal of een kinderdagverblijf voordat zij naar de basisschool gaan. De kinderen krijgen een extra educatief programma aangeboden en doen daar veel ervaring op met gevarieerd materiaal. De leidsters observeren de kinderen tijdens de verschillende activiteiten. De gegevens die zij hieruit verkrijgen zijn voor de school van belang om een goede, evenwichtige groepsindeling te maken. Deze gegevens worden via een overdrachtsformulier doorgegeven aan school. De peuterspeelzalen en kinderdagverblijven zorgen samen met de scholen voor deze overdracht. Indien de school nog meer informatie nodig heeft, verwachten wij medewerking van de ouders. Wanneer ouders hiertoe niet bereid zijn, kan de school van plaatsing van het kind afzien. Mocht het zo zijn dat na plaatsing toch blijkt dat het voor een kind of voor de groep wenselijk is om een kind in een andere groep te plaatsen, dan kan de school in overleg met ouders hiertoe besluiten.