R.K. Basisschool WSKO Andreashof

Leeuwerik 11 2295 PE Kwintsheul

  • Leesmarathon in de aula van de school tijdens de Kinderboekenweek
  • Leerlingen zijn aan het werk in hoeken.
  • Schoolfoto van R.K. Basisschool WSKO Andreashof
  • Leerlingen van de groepen 1/2 kunnen op het bord zelf aangeven waar ze aan gaan werken.
  • Leerlingen hebben een weektaak. Ze kunnen zelf kiezen wat ze wanneer maken als het maar af is op vrijdag

Het team

Toelichting van de school

Wij werken op onze school in 'units' waarin meerdere leerkrachten en/of onderwijsassistenten samen zorg dragen voor de kinderen. Op onze school zijn de volgende personeelsleden werkzaam:

- directeur

- intern begeleider

- ICT coördinator

- bouwcoördinator onder- en bovenbouw

- leerkrachten

- onderwijsassistentes

- vakleerkracht gym

- vakleerkracht muziek

- vakleerkracht drama

- vakleerkracht dans

- vakleerkracht wetenschap & techniek

- vakleerkracht Engels

- administratief medewerker

- conciërge

- remedial teacher

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij ziekte of verlof van een personeelslid wordt intern gekeken of er vervanging geregeld kan worden. In incidentele gevallen worden groepen opgevangen door ambulante team- of directieleden, maar dit is niet het uitgangspunt. In principe worden er geen kinderen naar huis gestuurd. Als we écht niet voor adequate vervanging kunnen zorgen, worden groepen kinderen pas gesplitst of naar huis gestuurd. De school blijft open voor de kinderen, die in zo’n geval niet thuis of op een opvangadres kunnen worden opgevangen. Overigens is een en ander terug te vinden in een door het bestuur opgesteld protocol op de site www.wsko.nl

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Eigentijds onderwijs

Vanaf schooljaar 2020/2021 zijn we een nieuwe manier van organiseren van ons onderwijs gaan vormgeven, waarbij de rol van het kind en van de leerkracht anders is dan in het huidige traditionele onderwijs. We werken nu met de weektaken in classroom, waardoor de kinderen meer eigen verantwoording hebben. De tijd waarin wij, dus ook de kinderen leven, is veranderd. We haken met ons onderwijs in op eigentijdse ontwikkelingen, waarbij kinderen meer verantwoordelijkheden over het eigen leerproces krijgen. Het leren speelt zich niet meer uitsluitend af binnen de muren van een klaslokaal. De leerkracht wordt meer begeleider en coach in kern- of basisgroepen. In wisselende leergroepen wordt het onderwijs afgestemd op de leerbehoeften van de kinderen. " Mijn" klas maakt plaats voor "onze" kinderen en de verantwoordelijkheid voor deze kinderen wordt gedeeld. 

Lees verder

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

 Het schoolondersteuningsprofiel van de school is terug te vinden op Scholen Op de Kaart en op de website www.andreashof.nl

Passend onderwijs

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Ambities en ontwikkeldoelen

  • Het verder vormgeven van schoolbeleid op het gebied van extra uitdaging en hoogbegaafde leerlingen.
  • Het uitbreiden van de leerlijn 'digitale geletterdheid' om kinderen voldoende voor te kunnen bereiden op het vervolgonderwijs en het zijn van 'wereldburgers'.
  • Het vergroten van kennis en vaardigheden van leerkrachten voor bepaalde vakgebieden (aanstellen rekenspecialist, NT2-specialist, taalspecialist).  

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Voor- en vroegschoolse educatie (VvE)

Veel kinderen bezoeken de peuterspeelzaal of een kinderdagverblijf voordat zij naar de basisschool gaan. De kinderen krijgen een extra educatief programma aangeboden en doen daar veel ervaring op met gevarieerd materiaal. De leidsters observeren de kinderen tijdens de verschillende activiteiten. De gegevens die zij hieruit verkrijgen zijn voor de school van belang om een goede, evenwichtige groepsindeling te maken. Deze gegevens worden via een overdrachtsformulier doorgegeven aan school. De peuterspeelzalen en kinderdagverblijven zorgen samen met de scholen voor deze overdracht.  Indien de school nog meer informatie nodig heeft, verwachten wij medewerking van de ouders. Wanneer ouders hiertoe niet bereid zijn, kan de school van plaatsing van het kind afzien.  Mocht het zo zijn dat na plaatsing toch blijkt dat het voor een kind of voor de groep wenselijk is om een kind in een andere groep te plaatsen, dan kan de school in overleg met ouders hiertoe besluiten.

Terug naar boven