Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>basisscholen met een vergelijkbare schoolweging.</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635142" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het streefniveau is een hoger niveau dan het fundamenteel niveau. Het doel is dat zoveel mogelijk leerlingen eind groep acht het streefniveau bereiken. Op basis van de leerlingpopulatie op school wordt door de inspectie voor elke basisschool in Nederland apart bepaald hoeveel procent van de leerlingen het streefniveau moet halen. Dat percentage is de signaleringswaarde voor het streefniveau van de school.
Naar aanleiding van de IEP resultaten wordt het groepsplan geschreven. Er wordt gekeken in welk zorgniveau kinderen passen en welk aanbod hierbij hoort. het onderwijsaanbod wordt voor de komende periode hierop aangepast.
https://www.hetoctaafkrimpen.nl/praktische-info
In groep 8 krijgt elke leerling van de basisschool een advies voor het voortgezet onderwijs dat past bij het niveau van deze leerling. De leerling stroomt vervolgens door naar het voortgezet onderwijs. In het derde jaar wordt gekeken welk niveau de leerling werkelijk heeft vergeleken met het niveau van het schooladvies. Dit wordt vertaald naar drie categorieën: boven, op en onder advies. Bijvoorbeeld: een leerling met schooladvies vmbo-b die in het derde jaar op het vmbo-k zit, zit boven advies. En een leerling met schooladvies havo/vwo die in het derde jaar op het havo zit, zit op advies. Wanneer deze leerling in het derde schooljaar op het vwo zit, zit hij/zij boven advies.
Een school is meer dan alleen maar leren en presteren. Een school is ook een sociale omgeving waar door het scheppen van een opvoedingsklimaat met waarden en normen ruimte wordt gegeven aan ieders ontwikkeling. Onze school heeft een katholiek-christelijke grondslag. Deze komt tot uiting in vieringen en lessen levensbeschouwing, maar ook doordat wij zeven waarden hanteren die als inspiratiebron gelden voor het beleid van de RVKO, voor het beleid op onze school en voor het omgaan met kinderen, ouders en collega’s. Deze waarden zijn: respect, zorg, verwondering, verbondenheid, gerechtigheid, vertrouwen en hoop. Rond deze waarden worden activiteiten georganiseerd en zij staan centraal in onze bezinningsmomenten.
Het Octaaf is in februari 2012 door de Onderwijsinspectie bezocht en zij heeft geconcludeerd dat de kwaliteit van ons onderwijs op de onderzochte onderdelen in orde is en nauwelijks tekortkomingen kent. Om die reden is het reeds toegekende basisarrangement gehandhaafd.