Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
In 2023-2024 hebben wij de volgende klassen:
- Kleuterklas 1: juf Hanneke en juf Charlotte
- Kleuterklas 2: juf Caroline & juf Chantal
- Kleuterklas 3: juf Irene & juf Mariska
- Kleuterassistent: juf Yvonne
- Klas 1 (groep 3): juf Jolien en juf Anna
- Klas 2 (groep 4): juf Sandra
- Klas 3 (groep 5): juf Angela en juf Marian
- Klas 4 (groep 6): juf Eveline en juf Franca
- Klas 5 (groep 7): juf Fleur
- Klas 6 (groep 8): juf Arlette en juf Ingrid
Ondersteuningsteam:
- Interne begeleider: juf Charlotte en juf Anna
- Verdiepingsgroep: juf Mariska
- Onderwijsassistente: juf Yvonne
Administratie: juf Sharda
Conciërge: juf Marja
Vakdocenten:
- Bewegingsonderwijs: Synerkri (gemeente Krimpen aan den IIssel)
- Euritmie: vacature
- Handwerken: juf Mariska
- Tuinbouw: juf Franca
- Muziek & toneel: juf Laura
Directie: Anjay Bansraj
Onze kleuterklassen zijn huiselijk en met bijzondere aandacht ingericht. De kleuters krijgen de ruimte om hun eigen lichaam en directe omgeving te ontdekken. Hiervoor vinden wij het belangrijk dat de kleuters veel kunnen spelen en hun fantasie kunnen gebruiken in een rijke omgeving.
Het materiaal in de kleuterklassen heeft zoveel mogelijk natuurlijke grondstoffen: lappenpoppen, kabouters, muziekblokjes, blokken, verkleedlappen -en kleren. Het speelgoed is daarmee niet af en is bruikbaar voor meerdere doeleinden en het stimuleert de fantasie van de kinderen. De mooiste bouwwerken zien we ontstaan. Wij gaan zorgzaam met de materialen om en stimuleren verwondering over seizoenen en de verassingen die de natuur biedt bij de kinderen. De vieringen die daarbij horen zorgen voor de beleving daarvan.
Spel is een levensbehoefte van kleuters. Het is noodzakelijk voor een gezonde lichamelijke -en motorische ontwikkeling. Het brengt fantasie in beweging. De scheppende fantasie is de basis voor creatief -en probleemoplossend denken. Ook worden sociale vaardigheden geoefend, de kleuters die met elkaar spelen verschillen van leeftijd.
In de kleuterklas kennen we een onderscheid van het vrije spel, kringspel en cultuurspel. In het vrije spel krijgt de fantasie van het kind ruimte. Het kringspel is beweeglijk of muzikaal. Het vereist concentratie van het kind. Het cultuurspel verbindt de kinderen met de natuur en cultuur. Het sluit aan bij de seizoenen en vieringen.
Onze school verzorgt hoogwaardig onderwijs, waarbij enerzijds de vaardigheden en kennis centraal staan die ieder mens nodig heeft. Anderzijds zoeken we naar antwoorden op de ontwikkelingsvragen van elk individueel kind én de klas als groep. We creëren onderwijs dat de wil tot ontwikkeling aanspreekt en leerlingen uitnodigt en stimuleert om kennis, vaardigheden en een open en nieuwsgierige houding te ontwikkelen. Een breed onderwijsprogramma gaat uit van evenwicht tussen hoofd, hart en handen. Onze leerstof wordt niet alleen in het hoofd aangeboden. Wij willen kinderen laten voelen en beleven. De leerstof wordt daarom verwerkt met verschillende werkvormen die de leerkrachten aanbieden op basis van de behoefte van een klas en individueel kind.
Wij bieden onderwijs aan kinderen van 4 tot en met 12 jaar. Onze school heeft de volgende kwaliteiten in huis.
Sociale vaardigheden, gedrag en werkhouding - algemene kennis
Antroposofische pedagogiek - specialistische kennis
Kunstzinnig onderwijs - specialistische kennis
Leesproblemen / dyslexie - specialistische kennis
Rekenproblemen / dyscalculie - algemene kennis
Hoog - en meerbegaafde kinderen - specialistische kennis (verdiepingsgroep)
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Om vanuit de uitgangspunten van Passend onderwijs zoveel mogelijk kinderen te kunnen begeleiden, hebben we als school(team) de volgende ambities :
· Verbeteren van het rekenonderwijs met focus op automatiseren.
· Implementeren digitaal toetsen voor de klassen 4, 5 en 6.
· In ontwikkeling het beleid voor meerbegaafde leerlingen
· Leerkrachten sterker maken in hun handelen
· de betrokkenheid van het team bij de procedures en afspraken rond de leerlingenzorg wordt vergroot en er komt meer transparantie over de gemaakte afspraken van de zorg.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.