Welke doelen staan in het schoolplan?
Ambitie 1 Verhoging werkplezier / borgen bevlogenheid
Beoogd resultaat Stressreductie door onderlinge, persoonlijke aandacht.
Evaluatie: hoe en wanneer Elke dag een pauzemoment met elkaar, teamuitje, klassenbezoek, agendapunt PV (bevlogenheid – hoe dit vast te houden en/of te verbeteren) etc.
Ambitie 2 Implementatie ICT; Miloo en Snappet
Beoogd resultaat Kinderen leren werken in een digitale werkomgeving met als beoogd doel een betere differentiatie en betere prestaties. Door de constante verbetering en uitbreidingen op het gebied van ICT, blijven we ons hierin scholen. Evaluatie: hoe en wanneer Jaarlijkse evaluatie met de collega’s uit de groepen 3 t/m 8
Ambitie 3 Passend onderwijs
Beoogde resultaten Voor elk kind een passend zorgarrangement. Van belang is dat je het kind kent en weet welke aanpak het beste aansluit bij zijn of haar ontwikkelingsmogelijkheden. Evaluatie: hoe en wanneer Driejaarlijkse evaluatie Intern Begeleider, jaarlijkse evaluatie team
Ambitie 4 Natuur en techniek
Beoogd resultaat Met meer techniek- en buitenlessen krijgen de kinderen meer plezier in de lessen en ervaren ze dat het fijn is om lekker te kunnen bewegen. Ook beleven en ervaren kinderen het belang van de natuur, wij zijn gasten op deze aarde! Uit onderzoek blijkt dat de lesstof ook beter wordt onthouden. Het achterplein is ingericht als een groen leer- en ontdekplein. Het gebouw zal in de komende jaren verder worden verduurzaamd. In het najaar van 2023 zal er een Tiny Forest worden aangelegd in samenwerken met de gemeente Veere, het IVN en OBS De Sprong. Kinderen uit groep 6 krijgen les in moestuinonderwijs, gaan sociaal tuinieren (helpende handen) én werken in de moestuin in het buitengebied. Evaluatie: hoe en wanneer Jaarlijkse evaluatie met de collega’s uit de groepen 1 t/m 8
Ambitie 5 Digitale geletterdheid
Beoogd resultaat We implementeren de methode ‘Basicly’. Deze methode heeft een doorlopende leerlijn op het gebied van digitale geletterdheid. Kinderen ontwikkelen hiermee kennis en vaardigheden voor de vier onderdelen van digitale geletterdheid. We starten met de groepen 7 en 8 in het schooljaar 2023 – 2024 en willen dit in het volgende schooljaar verder uitbreiden. Evaluatie: hoe en wanneer Het onderwerp drie keer per jaar terug laten komen in de teamvergadering. Daarnaast wordt gewerkt met een E-buddy vanuit Basicly waarmee regelmatig evaluatiegesprekken worden gevoerd. Hierdoor worden aanpak, resultaten en knelpunten besproken en waar nodig bijgesteld. Dit ook naar aanleiding van de ambitie- en kwaliteitskaart die systematisch in een cyclisch proces aan de orde komt.
Ambitie 6 Werken met ambitie- en kwaliteitskaarten volgens de Enigma kwaliteitsaanpak
Beoogd resultaat Deze aanpak maakt het onderwijs leuker, interessanter en beter. Het is een fundering voor het verbeteren en behouden van de kwaliteit van het onderwijs. Het geeft een team houvast bij het maken van keuzes en het planmatig uitwerken, evalueren en borgen daarvan. Evaluatie: hoe en wanneer Het onderwerp drie keer per jaar terug laten komen in de teamvergadering. Dit volgens een cyclus waarbij in een aantal jaren alle ambitie- en kwaliteitskaarten de revue passeren. Na bespreking wordt een ambitie- en/of kwaliteitskaart aangepast en opnieuw vastgesteld.