Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Vanaf groep 7 kunnen leerlingen lessen humanistisch onderwijs volgen of kiezen voor godsdienstonderwijs. Voor deze lessen worden vakleerkrachten ingezet. We streven ernaar dat deze lessen op dezelfde dag en tijdstip worden gegeven.
Daarnaast komt er een keer per week een vakleerkracht muziek op school, gedurende het schooljaar. Deze verzorgt in overleg met de leerkrachten muziekonderwijs in alle groepen.
Voor de gymnastieklessen komen elk jaar een periode per schooljaar, buurtsportcoaches langs om de gymlessen te verzorgen.
De basisondersteuning is bij ons op school in orde.
Aandachtspunten zijn:De inzet van de ondersteuning moet afgestemd worden op de onderwijsbehoeften van de kinderen of een groep kinderen. Dit moet vastgelegd worden in een procedure. Het cyclisch evalueren van de weekplanning, het logboek en de vervolgacties (PDCA) is nog in ontwikkeling. Het tijdig schrijven van een OPP is een aandachtspunt voor de intern begeleider in samenwerking met de teamleden.
Als school hebben wij goede contacten met externe instanties.Op school zijn 3 onderwijsassistenten die ingezet worden voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben zowel in de groep als daarbuiten.In het team zijn expert-collega’s op het gebied van taal, hoogbegaafdheid, gedrag, ict, talentontwikkeling, dyslexie.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.