Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
We werken met de leerlingen van groep 1 en 2 meer dan de noodzakelijke uren voor de onderbouw.
We gebruiken de onderwijstijd efficiënt. Vijf minuten voor aanvang van de lessen gaat de bel. In de pauze lopen we met alle leerkrachten op het plein voor toezicht.
De doelgroep van onze basisschool is het reguliere schoolkind. in ons schoolondersteuningsprofiel is zichtbaar door de term DQ of wij ruimte hebben binnen onze groepen om leerlingen met een zorgvraag onderwijs te geven.
We hebben elke maandag dit schooljaar een onderwijsassistente met een benoeming voor arrangementsleerlingen.
Elke dinsdag- en donderdagmorgen hebben we een extra leerkracht om les te geven aan een gesplitste klas van een combinatiegroep. Deze leerkracht is vaardig met computers en helpt veel mee aan het organiseren van 'evenementen' zoals sportdag, startavond, Kerstviering, gezinsdienst, etc.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.