Openbare Basisschool Zandloper

Schoolstraat 15 1831 CC Koedijk (Gem. Alkmaar)

  • Schoolfoto van Openbare Basisschool Zandloper
  • Schoolfoto van Openbare Basisschool Zandloper
  • Schoolfoto van Openbare Basisschool Zandloper
  • Schoolfoto van Openbare Basisschool Zandloper
  • Schoolfoto van Openbare Basisschool Zandloper

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Stichting Ronduit (het bestuur van obs de Zandloper)  werkt met een groep vervangers in de vervangingspool.
Daarnaast is het voor parttime collega's vaak mogelijk extra te werken.

Mocht dit ook niet lukken, dan gaan er kleine groepjes leerlingen met werk op visite bij een andere groep.
In de huidige tijd met een groot tekort aan leerkrachten is dat helaas geen optie en moet er soms toch gekozen worden om kinderen thuis te laten houden.
Wanneer dit mogelijk is voor ouders, dan zoeken we met elkaar naar een passende oplossing.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

In de groepen 1 en 2 staat er elke 6 weken een thema centraal.
Alle activiteiten, zoals het werken aan de reken- en taalvoorwaarden, creatieve opdrachten en muziek staan in het teken van het thema.
Een uitsplitsing is dan ook nauwelijks mogelijk. 
Een belangrijk aspect in de kleutergroepen is het werken aan de sociaal-emotionele ontwikkeling.
Dit gebeurt echter dagelijks en zit vaak verweven in de dagelijkse activiteiten van de dag.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Bij het schema van de onderwijstijd is er sprake van het schoolgemiddelde.
In de praktijk stellen we de onderwijstijd regelmatig om het aanbod passend te maken op de behoefte van de groep en de individuele behoefte van de leerlingen.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Wij streven er naar dat elke leerling zich bij ons veilig kan voelen en gerespecteerd wordt zoals hij/zij is. Ons doel is dat ieder kind zich zo ver mogelijk kan ontwikkelen binnen de eigen mogelijkheden.
Wij werken vanuit de cyclus handelingsgericht werken : signaleren, analyseren, plannen en realiseren.
De onderwijsbehoeften van de leerling, de afstemming en wisselwerking met de groep en de samenwerking met de ouders zijn belangrijke voorwaarden om tot doelgericht werken te komen. 

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

De basis voor Integraal Kind Centrum (IKC) KOEDIJK is gelegd: 

In een omgeving waar veiligheid en plezier centraal staan,  krijg t ieder kind bij ons de kans om te groeien.”

De medewerkers (vanuit onderwijs en vanuit opvang) werken samen om dit gezamenlijk doel te bereiken.
Daarnaast is er een samenwerking tussen de leidster van de peuterspeelzaal 't Zandmannetje en de onderbouw-leerkrachten van De Zandloper.

Zowel de samenwerking met de peuterspeelzaal als met de kinderopvang is zichtbaar in:  het afstemmen van een doorlopend lijn in aanbod en pedagogisch handelen. Jaarlijks zijn er een aantal gezamenlijke activiteiten en er is een warme overdracht voor de kinderen.

Terug naar boven