Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
We werken op onze school in combinatiegroepen met een groepsleerkracht. We werken bovendien volgens een vaste dagstructuur, waardoor we sommige activiteiten makkelijk groepsoverstijgend kunnen organiseren indien dit nodig is.
Leerlingen die toe zijn aan meer verantwoordelijkheid, mogen hun eigen werkplek kiezen. Ze zijn er stilte ruimtes en kan er gewerkt worden op het leerplein.In 2024-2025 ziet de groepsindeling er als volgt uit:
Groep 1/2: juffrouw Floor Muilwijk
Groep 3/4: juffrouw Lucinda de Haan
Groep5-8: Juffrouw Inge Meyer en Mirjam van Asselt
Ondersteuning: Marga vd Vendel & Merel van ArkelIntern Begeleider: Nathalie Jongkind
De leerlingen van groep 1 en 2 werken met een keuzeboekje. In het keuzeboekje staan alle werkjes die de leerlingen die week kunnen doen. In groep 2 zijn er ook drie ‘moet werkjes’. Zo leert de leerling verantwoordelijkheid te nemen voor werkjes, die aan het eind van de week gedaan moeten zijn. De leerlingen geven hierbij aan welke activiteit ze gedaan hebben (door de desbetreffende dagkleur te gebruiken) en d.m.v. smileys geven ze aan hoe de activiteit is verlopen. Aan het einde van de middag kiezen de leerlingen het werkje voor de volgende dag. Ze kijken hierbij in hun keuzeboekje wat ze nog kunnen doen.
Op Het Palet werken we met een dagstructuur. Er zijn vaste tijden voor instructies en op het planbord wordt dagelijks aangegeven wat de leerlingen op welk moment van de dag kunnen verwachten. Leerlingen werken bovendien met een dag- of weektaak. Na de instructie kan er eventueel gewerkt worden aan de weektaak
Leerlingen komen tussen 8.20u en 8.30u binnen en beginnen direct met een taakje. Dat noemen we 'Binnen is beginnen'. De ochtenden worden voornamelijk besteed aan taal, schrijven en rekenen, terwijl de middag wordt gebruikt voor wereld oriëntatie en de zaakvakken. Na de ochtend- en de middagpauze hebben we een lees-je-rijk moment. Alle leerlingen zijn dan aan het lezen en de chromebooks zijn dicht. Op maandag en vrijdag wordt er gegymd.
Binnen de school gaat een leerkracht zich ontwikkelen tot gedragsspecialist.
Tevens zullen wij ons gaan ontwikkelen op het gebied van NT2.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.