Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De verdeling van de leraren over de groepen
Het belangrijkste werk op school wordt gedaan door de leraren in de groepen. Zij werken dagelijks met de kinderen, verzorgen de lessen en hebben direct contact met ouders. Zij regelen alles wat nodig is om het onderwijs zo goed mogelijk te laten verlopen. Naast de lesgebonden taken hebben zij ook andere taken die verband houden met de hele schoolorganisatie. Aan het eind van elk schooljaar worden deze voor het komende schooljaar evenwichtig verdeeld in het kader van het taakbeleid.
Hoe de groepsverdeling er elk jaar uit gaat zien, hangt af van een aantal factoren zoals leerlingaantallen, de verdeling van de kinderen over de verschillende leeftijdsgroepen en de inzetbaarheid van de teamleden. Voor de groepsindeling van het huidige schooljaar verwijzen we naar onze website: www.bernardusschoolkeijenborg.nl.
De wijze van invullen is gebeurd op basis van subjectiviteit met ‘in het achterhoofd’ dat er altijd ruimte is voor verbetering. Door deze wijze van (bescheiden) invullen zal er op een aantal onderdelen iets lager gescoord zijn dan het gemiddelde binnen het samenwerkingsverband. Onze ambitie is om zoveel mogelijk alle leerlingen (nabij) met talenten en beperkingen gezamenlijk onderwijs te geven binnen de groep. Leerlingen leren veel van elkaar en kunnen elkaar helpen. Wij moeten daarbij als school wel heel goed onze mogelijkheden maar zeker ook onze grenzen in kaart blijven brengen. Dit schept duidelijkheid naar ouders (verwachtingen), kinderen en het team. Sinds 2014 hebben wij één leerling doorverwezen naar een andere school, nadat uit onderzoek is gebleken van een BAO-BAO verwijzing niet mogelijk was. Dankzij de ‘autonome inzet’ van de middelen “Passend Onderwijs” zijn wij in staat gebleken passend onderwijs te (kunnen blijven) bieden aan de kinderen in Keijenborg en omgeving.