Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De Farèlschool werkt met het leerstofjaarklassen systeem.
Binnen dit systeem wordt gewerkt met groepsplannen voor meerdere vakken. Leerlingen krijgen les op hun eigen niveau. Voor sommige leerlingen betekent dit dat ze verlengde instructie nodig hebben, voor andere leerlingen betekent dit dat ze extra uitdagende opdrachten krijgen.
Sommige leerlingen hebben een eigen ontwikkelingsperspectief met een uitstroomprofiel.
Op de Farèlschool komen we zo goed mogelijk tegemoet aan de onderwijsbehoeften van alle leerlingen.
Wij vinden de samenwerking en het overleg met ouders hierbij van groot belang om een leerling zo goed mogelijk te kunnen begeleiden.
De Farèlschool vindt het belangrijk dat de leerlingen zich zo optimaal mogelijk kunnen ontwikkelen.
Voor leerlingen die de lesstof moeilijk vinden en voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, omdat ze zich anders gaan vervelen.
Leerlingen met dyslexie krijgen op de Farèlschool extra tijd en begeleiding. De school werkt met Kurzweil.
Samenwerking met ouders vindt de Farèlschool zeer belangrijk. Er zijn dan ook regelmatig gesprekken met ouders over de vorderingen van hun kind. Wanneer er extra hulp nodig is worden ouders vanaf het begin betrokken bij het proces van begeleiding.