Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
We zijn er van overtuigd dat een flexibel klassikale manier van onderwijs ontvangen, nog steeds de meest succesvolle manier is om alle kinderen mee te krijgen naar het volgende niveau van hun ontwikkeling. Daarbij gaan we vooral bij taal, lezen en rekenen - hetgeen al gauw 50-60% van de lestijd beslaat - steeds uit van drie niveaugroepen per vak: de basisgroep (de kinderen die doorgaans gemiddeld "meedraaien"), de weergroep (de kinderen die met extra hulp van de leerkracht ook de minimumdoelen halen) en de meergroep (de kinderen die meer dan gemiddeld aankunnen. Daarbij zetten we ook graag digitale middelen in. Dit alles vindt plaats in een heldere structuur. Zo wordt bijvoorbeeld de kinderen altijd aan het begin van de dag verteld hoe het programma van die dag er uit ziet. Dit alles vindt ook plaats in een fijne sfeer. Zo wordt bijvoorbeeld de Kanjertraining ingezet om de kinderen sociale vaardigheden te leren.
1 'Lezen' = technisch lezen. Begrijpend lezen wordt apart vermeld.
2 Wereldoriëntatie is Geschiedenis + Aardrijkskunde +(Topo) + Natuuronderwijs + EHBO
3 Kunstzinnige en creatieve vorming = Tekenen + Handvaardigheid + Muziek
4 Levensbeschouwing = Godsdienstige vorming
1 'Lezen' = technisch lezen. Begrijpend lezen wordt apart vermeld.
2 Wereldoriëntatie is Geschiedenis + Aardrijkskunde +(Topo) + Natuuronderwijs + EHBO + Verkeer
3 Kunstzinnige en creatieve vorming = Tekenen + Handvaardigheid + Muziek
4 Levensbeschouwing = Godsdienstige vorming
De schoolondersteuningsprofielen ie zijn opgestart door het Samenwerkingsverband Duin- en Bollenstreek zijn aangepast in 2019. Naar verwachting wordt na 4 of 5 jaar het profiel weer bijgesteld.
Groeidocument / ondersteuning
Er zijn kinderen die een bijzondere onderwijs-en/of begeleidingsbehoefte hebben. Ze hebben daarom soms extra ondersteuning nodig. De school organiseert dan een ondersteuningsteam waarbij u als ouder uitgenodigd wordt. In het ondersteuningsteam kunnen naast de school, en u als ouder, ook andere betrokkenen worden uitgenodigd. Bijvoorbeeld; een onderwijsondersteuner, een medewerker van het jeugdteam, een onderwijsspecialist van het samenwerkingsverband of een betrokken behandelaar. Gezamenlijk wordt er een plan gemaakt voor uw zoon of dochter.De school opent hiervoor, met uw toestemming, een groeidocument. Dit is een systeem waar op een veilige manier informatie kan worden verzameld en gedeeld rondom een leerling. Hierin worden de stimulerende en belemmerende factoren beschreven, kunnen de handelingsplannen worden gehangen, evaluaties en effecten van de geboden ondersteuning of onderzoeksgegevens. De verslagen van de ondersteuningsteams kunt u hierin ook terug vinden. Mocht een traject uiteindelijk uitmonden in een aanvraag voor een toelaatbaarheidsverklaring (TLV) voor het gespecialiseerd onderwijs dan is dit groeidocument ook belangrijk. Het moet voldoende informatie en inzicht geven waarom er een andere onderwijssetting nodig is.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
En specialist gedrag zou heel welkom zijn. Voor het schooljaar 2023 - 2024 hebben we een gediplomeerde collega gedragsspecialist in onze gelederen.
De meeste ouders maken gebruik van peuteropvang en peuterspeelzaal Bambino. Zie voor meer informatie: https://www.bambino-kinderopvang.nl/locaties/katwijk/.