Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>basisscholen met een vergelijkbare schoolweging.</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635142" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het streefniveau is een hoger niveau dan het fundamenteel niveau. Het doel is dat zoveel mogelijk leerlingen eind groep acht het streefniveau bereiken. Op basis van de leerlingpopulatie op school wordt door de inspectie voor elke basisschool in Nederland apart bepaald hoeveel procent van de leerlingen het streefniveau moet halen. Dat percentage is de signaleringswaarde voor het streefniveau van de school.
De tussenresultaten worden twee keer per jaar op schoolniveau besproken. Tevens wordt de medezeggenschapsraad geinformeerd over de tussen-eindopbrengsten.
Twee keer per jaar vindt er een toetsbespreking plaats tussen de leerkracht(en) en intern begeleider van de school. De leerkrachten analyseren per periode het groepsplan taal/lezen, rekenen, sociaal-emtioneel en beschrijven daarin de opbrengsten van de interventies die zijn gedaan.
Eind groep 7 (mei/ juni) geeft de school een pré-advies aan de leerling en de ouders op basis van het CITO Leerlingvolgsysteem. Hierbij spelen ook factoren als motivatie, werkhouding etc. een belangrijke rol. Bij dit advies wordt ook de IB-er betrokken. Het definitieve advies wordt gegeven in maart.
In groep 8 krijgt elke leerling van de basisschool een advies voor het voortgezet onderwijs dat past bij het niveau van deze leerling. De leerling stroomt vervolgens door naar het voortgezet onderwijs. In het derde jaar wordt gekeken welk niveau de leerling werkelijk heeft vergeleken met het niveau van het schooladvies. Dit wordt vertaald naar drie categorieën: boven, op en onder advies. Bijvoorbeeld: een leerling met schooladvies vmbo-b die in het derde jaar op het vmbo-k zit, zit boven advies. En een leerling met schooladvies havo/vwo die in het derde jaar op het havo zit, zit op advies. Wanneer deze leerling in het derde schooljaar op het vwo zit, zit hij/zij boven advies.
De inspectie heeft de school voor het eerst in december 2011 bezocht. Dit bezoek heeft geresulteerd in een mooi inspectierapport, waar het team erg tevreden mee was.
Per twee jaar organiseert de school een Oudertevredenheidsonderzoek. Voor de laatste keer heeft dat plaats gevonden in 2012. De algemene resultaten waren zeer positief. Met name de vragen over de (sociale) veiligheid zijn voor onze school erg belangrijk. Als een kind zich niet veilig voelt in de klas of op school, wordt het leren hierdoor belemmerd. De vragen hierover lieten de volgende resultaten zien:
Het kind voelt zich veilig op het schoolplein. 96% (eens) 4% (oneens)
Het kind voelt zich veilig in de school. 98% (eens) 2% (oneens)
Het kind voelt zich veilig in de groep. 97% (eens) 3% (oneens)
De school zorgt er voor, dat mijn kind zich veilig voelt. 95% (eens) 5% (oneens)
De verbeterpunten naar aanleiding van het Tevredenheidsonderzoek lagen met name op het gebied van de verkeersveiligheid rondom de school en de hygiëne van de toiletten. Hierop is inmiddels actie ondernomen!