Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Elke dag begint met het vertellen van een Bijbelse geschiedenis. Daarna wordt er gewerkt aan de hand van een thema, waarin alle vaardigheden (rekenen, taal, sociaal-emotioneel, motorisch en executieve functies) aan bod komen.
Lezen zoals het hier genoemd is, betreft een combinatie van technisch lezen en begrijpend lezen. Begrijpend lezen wordt gedaan met behulp van de methode Nieuwsbegrip en wordt nog niet aangeboden in groep 3.
Los van de hier genoemde zaken, wordt er ook tijd uitgetrokken voor de volgende zaken: spreekbeurten, verjaardagen, leerlijn executieve functies, agenda, Wonderlijk gemaakt, topografie, ICT-vaardigheden en voorlezen.
De school verdiept zich in het vraagstuk of het onderwijs meer kan inspelen op individuele behoeften van leerlingen. Twee van de gestelde doelen gaan daarop in:
- Op onze school maken we een bewuste keuze ten aanzien van passend onderwijs.
- Op onze school leert een kind niet alleen kennis, maar ook vaardigheden langs een zorgvuldig opgebouwde leerlijn.
Dit leidt onvermijdelijk tot stappen die het onderwijs op de Groen van Prinstererschool gaan veranderen en verbeteren.
We werken samen met Prokino, een landelijk organisatie voor professionele kinderopvang. De opvang is gehuisvest in een unit die op het schoolplein is geplaatst. Zo hebben ouders met jonge kinderen zowel de school als de peuterspeelzaal op één adres. Zie voor meer informatie: Prokino