Basisschool Rehobothschool

Populierenstraat 18 8266 BK Kampen

  • Schoolfoto van Basisschool Rehobothschool
  • Schoolfoto van Basisschool Rehobothschool
  • Schoolfoto van Basisschool Rehobothschool
  • Schoolfoto van Basisschool Rehobothschool
  • Schoolfoto van Basisschool Rehobothschool

Het team

Toelichting van de school

De Rehobothschool dat zijn wij samen! Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Regelmatig zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij incidenteel (ziekte)verlof streven we er naar om dit met "eigen" leerkrachten in te vullen. Bij langdurig (ziekte)verlof probeert de school in samenwerking met de Stichting Iris een structurele oplossing te bedenken. Er wordt dan gebruik gemaakt van een invallers pool. Soms is het niet te voorkomen dat een groep naar huis gestuurd wordt omdat er geen inval beschikbaar is. We proberen dit natuurlijk zoveel mogelijk te voorkomen.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

We vinden het belangrijk dat de leerlingen in de groepen 1 en 2 spelend leren. Onze visie is dat onze leerlingen leren door spel.

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Onze school voldoet aan de wettelijke eisen wat betreft het leerstof aanbod. We dragen er zorg voor dat er voldoende onderwijstijd besteed wordt aan de kernvakken; taal, (begrijpend) lezen en rekenen. We maken gebruik van een vakleerkracht gym en een vakleerkracht muziek/drama. Alle groepen krijgen één keer in de week les van de vakleerkracht gym en één keer in de twee weken les van de vakleerkracht drama/muziek

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Ons school biedt onderwijs aan 170 kinderen in de leeftijd van 4-12 jaar.

Alle professionals op onze school werken doelgericht. Dit betekent dat er vanuit systematisch verzamelde informatie wordt benoemd en beschreven waar onze focus ligt en wat hierbij nodig is. Vervolgens worden concrete doelen opgesteld en deze worden beschreven in het groepsplan in Parnassys en in het overzicht van ondersteuning in de weekplanning. Ook staan de doelen in de taakkaart want deze is gekoppeld met de weekplanning. We hebben hiervoor een tool ontwikkeld in Excel waardoor alles met elkaar verbonden is. Samen met de intern begeleider heeft de leerkracht groepsbesprekingen en hier worden de doelen besproken, geëvalueerd, bijgesteld en dit gebeurt dus cyclisch (zie HGW kalender). Tijdens de uitvoering hebben wij (gezamenlijke) reflectiemomenten en kijken we op welk niveau de kinderen ondersteuning nodig hebben (Zie kwaliteitskaart Ondersteuning & Zorg). Na iedere week (zie zorgoverzicht weekplanning) wordt kort geëvalueerd of de doelen zijn behaald en worden vervolgacties vastgesteld. Zo houden we de focus scherp en kunnen we op tijd bijstellen. We evalueren minimaal 4 keer per jaar gezamenlijk op alle niveaus. Dit proces is vastgelegd in onze Kwaliteitskalender, in onze HGW kalender, in onze Kwaliteitskaart van Analyse naar Plan, en in onze Toetskalender.

De intern Begeleider heeft binnen het vormgeven van de basisondersteuning een speciale rol. Zij coacht leerkrachten bij het krijgen en behouden van zicht op ontwikkeling bij zichzelf, hun groep en individuele leerlingen. De intern begeleider begeleidt de leerkrachten bij het vormgeven van passend onderwijs en initieert MDO/ ZAT overleggen wanneer de interne expertise onvoldoende aansluit bij de onderwijsbehoeften van het kind. Vanuit analyse op groeps- en schoolniveau wordt vastgesteld waar extra ondersteuning nodig is en welke kennis en vaardigheden op schoolniveau nog ontwikkeld moeten worden. Op dit moment ligt de focus van de ondersteuning door de intern begeleider op coaching en het vergroten van de kennis op de volgende gebieden: Begrijpend lezen en luisteren, kwaliteit rekenlessen en het gebruik van EDI zoals ook te lezen is in ons jaarplan.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Wij merken met name dat wij steeds meer kinderen krijgen die cognitieve uitdaging nodig hebben. Wij gaan als team en school de uitdaging aan om in te springen op deze ondersteuningsbehoefte.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven