Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op De St Sebastianus wordt gewerkt met kleine combinatiegroepen. Het leeftijdsverschil heeft een positieve invloed op de sociale ontwikkeling van kinderen. Ze leren zelfstandigheid en samenwerken.
In de ochtend zijn de kinderen bezig met rekenen en taal. Bij deze vakken hebben de kinderen voordeel van een gestructureerde manier van lesgeven. De leerkrachten geven een korte geleide instructie, waarna een groot deel van de kinderen zelfstandig aan de slag kan. Voor een aantal kinderen volgt dan nog een verlengde instructie. Daarna loopt de leerkracht hulprondes om individuele begeleiding te geven aan leerlingen die dat nodig hebben. Voor kinderen die niet genoeg hebben aan deze vorm van onderwijs, wordt een plan op maat gemaakt, waarbij aandacht is voor uitdaging, verdieping en verbreding.
In de middag geven we projectmatig onderwijs, waarbij de kinderen leren, onderzoeken en ontdekken. Tijdens de projecten worden de vakken aardrijkskunde, geschiedenis, wetenschap, kunstzinnige vorming, cultuur, ICT, techniek en muziek met elkaar verbonden, wat zorgt voor samenhangend onderwijs.
Op onze school stimuleren wij een actieve leefstijl onder leerlingen. Door een planmatig opbouw bij het bewegingsonderwijs, leren de leerlingen goed bewegen. Hierbij is er extra aandacht voor inactieve of motorisch zwakke leerlingen. Daarnaast bieden wij als sportieve school een structureel aanbod van meer bewegen, waar ook doelen als samenwerken, presteren, persoonlijke ontwikkeling (zoals fysieke ontwikkeling) staan.
creatieve vorming binnen project onderwijs WO