Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het speciaal basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Als SBO-school hebben wij alle denkbare ondersteunende expertise in huis. Deze zetten wij zowel in voor onze 'eigen' kinderen als voor het ondersteunen van andere (basis)scholen.
Kinderen bij wie het aanleren van de schoolse vaardigheden en/of de ontwikkeling van de persoonlijkheid niet als vanzelfsprekend verloopt binnen het basisonderwijs.
Mogelijke oorzaken kunnen zijn:
- beperkte cognitieve mogelijkheden (ondergrens is een IQ van 55);
of een complexe problematiek zoals:
- een algehele ontwikkelingsachterstand
- een specifieke leerstoornis (bijv.ernstige dyslexie)
- problemen in het autistisch spectrum,
- gedragsproblemen
- problemen op het gebied van spraak/taal
- epilepsie en/of een (andere) lichamelijke beperking
- ondanks een gemiddelde en/of bovengemiddelde intelligentie niet tot leren komend
- sociaal-emotionele problemen en/of een problematische thuissituatie ·
- een specifieke gedragsstoornis.